رسم ها و سنت های عجیب ازدواج و عروسی در سراسر دنیا

یکی از به یادماندنی ترین رویداد در زندگی هر فرد روز ازدواج و عروسی او می باشد که این روز با حضور دوستان ، اقوام و خویشاوندان بسیار به یادماندنی تر می شود. در این مقاله شما را با رسم های ازدواج و عروسی کشور های مختلف جهان آشنا می کنیم که بسیار جالب است و امیدواریم بتواند برای شما عروس و داماد های محترم مفید باشد.

ازدواج و عروسی در آلمان
در آلمان عقیده دارند مهمانان ظرف های قدیمی خود را به عروسی آورده و آن ها را بشکنند و عروس و داماد آن ها را جارو کنند این سنت حاکی از آن است که اگردر روابطشان دچار مشکلی شدند باید بتوانند با هم آن را حل و فصل نمایند.در بعضی از شهرهای این کشور مرسوم این است که یک مردی از نزدیکان داماد، عروس را از میهمانی میدزدد و آن را به یک کافه محلی میبرد تا زمانیکه داماد آنها را پیدا کند. سپس داماد باید همه آنچه آنها میل کرده اند را پرداخت نماید.

ازدواج و عروسی در کره :
در کشور کره رسم بر این است که زنان عهد می بندند که در برابر همسرانشان همیشه سکوت کرده و از دستورات آنها پیروی کنند بر این اساس عروس ها باید در اولین روز زندگی مشترک سکوت اختیار کنند و حق ندارند کلمه ای حتی با همسرانشان صحبت کنند.

ازدواج و عروسی در چین :
در چین عروس ها را با افراد سالخورده و با تجربه راهی خانه بخت می کنند و دختران مجرد نباید هنگام راهی کردن عروس حضور داشته باشند چون آن را بد یمن می دانند.هنگامی که عروس می خواهد خانواده اش را ترک کند حتما باید گریه کند .عروس و داماد چینی باید قبل از شروع مراسم رسمی دستمال های قرمز کوچکی که روی آن ها عکس اردک دوخته شده است را به یکدیگر با آرزوی خوشبختی هدیه دهند.این سنت در این کشور بدین معناست که این زوج برای همیشه به زندگی در کنار هم ادامه می دهند.

ازدواج و عروسی در ترکیه :
در برخی از شهرهای کشور ترکیه اسامی تمام دوستان و نزدیکان عروس را در کفش عروس می نویسند پس از پایان مراسم اسم هر کس پاک شده باشد آن را عروس بعدی می دانند.

ازدواج و عروسی در یونان :
در یونان رسم بر این است که مقداری قند یا شکر به نماد شیرینی در لباس عروس قرار می دهند تا شیرینی و شادی را در زندگی آنها تضمین کنند.

ازدواج و عروسی در سوئد :
در سوئد رسم بر این است که پدر و مادر عروس یک سکه نقره در کفش چپ عروس و یک سکه طلا در کفش راست عروس قرار می دهند که عروس باید به نشانه احترام به پدر و مادرش تا پایان مراسم سکه ها را از کفش خود بیرون نیاورد .

ازدواج و عروسی در عربستان :
در عربستان عروس و داماد همه ی لباس های کهنه ی خود را دور می ریزند و به جای آن لباس های جدید می خرند این کار نشانه آن است که آن ها گذشته را با همه خوبی ها و بدی هایش فراموش کنند.

ازدواج و عروسی در برزیل:
در برزیل مرسوم است که اسم عروس در حلقه داماد و اسم داماد در حلقه عروس حک شود.