هزینه خدمات عروسی در مناطق مختلف ایران

هزینه های خدمات عروسی و برگزاری جشن همیشه یکی از دغدغه های عروس ها و دامادها قبل از عروسی است. آنها میخواهند جشن ازدواج خود را به بهترین شکل ممکن برگزار کنند و در عین حال از میزان هزینه ها هراس دارند. در صورتی که برای هزینه ها مدیریت صحیح وجود داشته باشد، هیچ مشکلی از نظر کسری مالی برای آنها ایجاد نمی شود که به همت و تدبیر عروس و داماد نیاز است. از سویی نیز هزینه های برگزاری جشن در مناطق مختلف کشور متفاوت است. تشریفات مجالس

معیارهای تعیین کننده هزینه های جشن عروسی در مناطق مختلف
با توجه به اینکه در مناطق مختلف کشور هزینه ها یکسان محاسبه نمی شود، برای شما کمی مبهم است. اما با شرح دلیل این تفاوت و بیان معیارهای تعیین کننده، هزینه های جشن عروسی در مناطق مختلف می توان به آن پرداخت.

1-هزینه جشن عروسی در شهرهای پرجمعیت
شهرهای پرجمعیت مطمئنا از امکانات بیشتری برخوردارند. از سویی نیز تالارهایی که در این شهرها آماده خدمات رسانی هستند، با امکانات مجلل و لوکس از مهمانان پذیرایی می کنند. در برخی از تالارها در شهرهای بزرگ، وجود خواننده های مشهور در تالار بر هزینه ها می افزاید. علاوه بر این در شهرهای بزرگتر امکانات دیگری همچون گل آرایی، اتاق عقد و ورودی اتاق، موسیقی، نورپردازی، عکاس و فیلم بردار بر قیمت برگزاری جشن عروسی بر هزینه ها افزوده است.

2-قرار گرفتن تالار عروسی در قسمت های مختلف شهر
موقعیت قرارگیری سالن پذیرایی در قسمت های مختلف شهر نیز معیار دیگری در تعیین هزینه های جشن عروسی است. در صورتی که تالار عروسی در مرکز شهر باشد، رفت و آمد مهمانان راحت‎تر خواهد بود. اما از سویی پارک اتومبیل ها کمی دشوار می شود. در صورتی که تالار در مرکز شهر قرار گرفته باشد و دارای پارکینگ اختصاصی نیز باشد، مطمئنا هزینه ورودی آن نیز افزایش پیدا می کند.

حال تصور کنید تالار در حومه شهر قرار گرفته که مطمئنا زمینی که برای ساخت آن استفاده شده و همچنین میزان مالیات آن نیز کمتر محاسبه می شود. این عوامل ورودی سالن را نیز کمتر می کند. قرار گرفتن در قطب شمال و جنوب شهر نیز تاثیر زیادی بر قیمت ورودی تالار دارد. در تالارهایی که در قسمت شمالی شهر قرار می گیرند، هزینه ها بیشتر است.

 

3- رسومات محلی خاص شهرستان ها
در برخی شهرستان ها رسومات محلی موجب افزایش قیمت و هزینه خدمات عروسی می شود. برای مثال در شهرهایی که هنوز هم شب حنابندان پابرجاست، عروس و داماد باید به جای یک شب عروسی، آن را در دو شب برگزار کنند که طبیعتا هزینه ها نیز افزایش پیدا می کند. همچنین برخی از شهرستان ها نیز رسم و عرف های خاصی داشته که می توانند بر میزان هزینه ها تاثیر داشته باشند. در حالی که در شهرهای بزرگتر و از جمله تهران، همه مراسمات به شکل یکدست شده است، تقریبا می توان از هزینه های جشن عروسی یک پیش بینی صحیح داشت. اما در شهرستانهای مختلف هزینه های با توجه به عرف و سنتها متفاوت است.

4-نداشتن تجملات در شهرستانهای کوچک
در شهرهای کوچکتر معمولا تجملات کمرنگ است و همین عامل موجب می شود تا هزینه جشن های عروسی تا حد زیادی کمتر شود. برای مثال در سالن های عروسی در شهرهای کوچک، گل آرایی، اتاق عقد و ورودی اتاق، DG و ... برقرار نیست. همین عامل هزینه های جشن عروسی را برای آنها کمتر می کند.

5-امکان برگزاری جشن عروسی در سالن های ساده یا باغ
در برخی از مناطق کشور ممکن است جشن عروسی در سالن های ساده برگزار شود که هزینه ها کمتر می شود. اما در برخی مناطق، جشن عروسی خود را در باغ برگزار می شود. برای مثال در مناطقی از قبیل شیراز، اکثر ساکنین جشن های خود در باغ ها به همراه تجملات تمام برگزار می کنند که می تواند هزینه های جشن را افزایش دهد