ورودیه باغ عروسی چگونه باید باشد

تشریفات مجالس - زمانی که قصد دارید تا برای برگزاری مجالس عروسی یک باغ را اجاره کنید، قبل از انتخاب بهتر است به ورودی آن توجه کنید. به طور کلی ورودی یک باغ عروسی باید از ویژگی های زیر برخوردار باشد:

1- ظرفیت پذیرش تعداد مهمانان
تمامی باغ ها قبل از عقد قرارداد در مورد تعداد پذیرش مهمانان یک لیست را در اختیار مشتریان قرار می دهند. اما باید توجه کنید که تعداد مهمانانی که از سوی مدیریت عروسی تعیین شده و فضای باغ با یکدیگر مناسب باشد. ممکن است برخی برای سود بیشتر، بدون توجه به ظرفیت باغ، تعداد مهمانان را مشخص کرده باشند. اما شما به عنوان یک مشتری این حق را دارید که فضای باغ را بررسی کنید و سپس آن را با تعداد مهمانان خود بسنجید.

2- هزینه ورودی باغ
هزینه هایی که برای ورودی باغ عروسی دریافت می شود در تمامی باغ ها یکسان نیست. از سوی دیگر نمی توان یک باغ را به دلیل دریافت ورودی بیشتر به بی انصافی متهم کرد. ممکن است دلایل خود را داشته باشد. برای مثال باغ های بزرگ، با امکانات بیشتر، قرار گرفتن در یک جای دنج، مدیریت و پرسنل مسئولیت پذیر و ... هزینه های بیشتری را دریافت می کند. این در حالی است که برخی دیگر از باغ ها به دلیل کیفیت نازل خدمات، ورودی کمتری را دریافت می کنند. بنابراین هزینه ها معیار مناسبی برای مقایسه باغ ها نیست و باید به سطح کیفیت خدمات توجه داشت.

1- امکانات باغ
باغ به دلیل داشتن فضای باز برای پذیرایی مناسب تر است. اما برخی محدودیت های باغ ممکن است خدمات عروسی را مختل کند. از جمله فضای باز باغ با شرایط آب و هوای بارانی و سرد مناسب نیست. بنابراین باغ باید از سیستم گرمایی و سرمایی برخودار باشد. همچنین داشتن سایه بان از دیگر امکانات یک باغ خوب است که قبل از بستن قرارداد باید به آن توجه باشید. با وجود سایه بان حتی با بارش باران هم جای هیچ نگرانی نیست و می توان در زیر سایبان جشن خود را برگزار کرد.

2- طراحی و زیبایی باغ
باغ باید از نظر ظاهری نیز زیبا باشد. این زیبایی از قسمت ورودی آغاز می شود و در تمامی باغ باید زیبایی آن چشم نواز و خیره کننده باشد. تزئین باغ سخت تر از سالن جشن عروسی است و وسایل تزئینی که برای باغ استفاده می شود با سالن و تالار عروسی متفاوت است. نحوه طراحی و فضا سازی محوطه باغ علاوه بر اینکه می تواند نوعی نظم را در باغ ایجاد کند، تاثیر زیادی نیز بر هیجان جشن دارد. نورپردازی در باغ اهمیت زیادی دارد که می توان از ترکیب رنگ ها نیز استفاده کرد.

 

1- تاریخ مراسم و ورودی باغ
برخی از باغها تنها در ایام خاصی مشتری می پذیرند. رزرو این باغ ها دشوار است اما قبل از انتخاب تاریخ جشن، بهتر است ابتدا نگاهی به روزهایی که ورودی باغ باز است، داشت و سپس تاریخ دقیق عروسی را مشخص کرد. در بیشتر مواقع باغ ها در ایام تعطیل رسمی باز هستند و متقاضیان آنها نیز بیشتر است. به همین دلیل بهتر است ماهها قبل از برگزاری جشن، باغ را انتخاب کرد.

2- قرار گرفتن باغ در منطقه خاص
اینکه باغ در کدام قسمت از شهر قرار دارد، اهمیت زیادی دارد. بهتر است قبل از انتخاب باغ به موقعیت جغرافیایی آن هم توجه کنید. باغ هایی که در یک منطقه دور افتاده قرار دارند و رفت و آمد مهمانان را با مشکل مواجه می کنند، گزینه های مناسبی نیستند. در صورتی که باغ در داخل شهر باشد و نزدیکی آن منازل مسکونی قرار گرفته باشد، نمی توان به راحتی شرایط مهیجی را فراهم کرد. زیرا برای همسایه ها مزاحمت ایجاد می کند.