چگونگی انجام تشریفات عروسی ارزان قیمت

این روزها شاهد برگزاری جشن های عروسی گرانقیمت با هزینه های سرسام آور هستیم که گاهی از عهده جوانان ساخته نیست و همین امر موجب شده تا جشن عروسی خود را به زمانهای دیگر موکول کنند. برخی از جوانان نیز به دلیل وجود این هزینه ها و از سوی دیگر انتظار اطرافیان برای یک جشن مفصل، برای ازدواج تمایلی ندارند. در حالی که می توان با هزینه ها کم نیز می توان جشنی که دربرگیرنده همه تشریفات و آداب و رسوم باشد را برگزار کرد. ممکن است تصور کنید جشن های ارزان قیمت هیچ سرگرمی برای مهمانان ندارند و یا راضی کننده نیستند. در حالی که می توان از برخی رسومات اشتباه دل کنده و در مقابل از آپشن های ارزان قیمت استفاده کرد.

آیتم ها غیرضروری برای تشریفات عروسی
با توجه به اینکه برگزاری جشن عروسی با هزینه کم تنها با کنار گذاشتن برخی موارد غیرضروری ممکن می شود، پس بهتر است از برخی تشریفات و رسومات غیرضروری و هزینه خودداری شود که برخی از آنها عبارتند از:

استفاده از چندین فیلمبردار
وجود فیلمبردار در جشن عروسی یک آپشن کاملا ضروری است چرا که باید تمام صحنه شیرین عروسی ثبت شود تا خاطره آن همیشه برای عروس و داماد زنده بماند. اما زیاده روی در این کار باعث بالا رفتن هزینه ها می شود. با وجود یک یا دو فیلمبردار حرفه ای و متخصص می توان یک فیلم باکیفیت را ثبت کرد. ضمن اینکه در پایان نیز می توان فیلم را میکس کرده و بسیاری از آپشن هایی که در زمان عروسی استفاده نشده را در فیلم گنجاند. با این کار می توان تا حد زیادی هزینه های تشریفات عروسی را کم کرد.

ماشین عروس
وجود ماشین عروس کاملا ضروری است اما اینکه از چه ماشینی استفاده شود و تزئین آن چگونه باشد، جای بحث دارد. بیشتر عروس و دامادها تمایل دارند تا ماشین عروس آنها از بین ماشین های آخرین مدل باشد. برای اجاره این ماشین ها باید هزینه های زیادی پرداخت شود. در صورتی که برای برگزاری مجالس عروسی ارزان قیمت، به ماشین عروس آخرین سیستم نیاز نیست و می توان با ماشین های لوکس دیگر نیز به بهترین نحوه، تشریفات مجالس عروسی را انجام داد.

 

کیترینگ عروسی
کیترینگ عروسی همان شام عروسی است که به شکل مجلل و کاملا تشریفاتی برگزار می شود. در صورتی که قصد دارید تا از میزان هزینه های عروسی خود بکاهید و در عین حال یک جشن عروسی مجلل داشته باشد، توصیه می شود که در انتخاب کترینگ از انواع غذاهای کمتری استفاده شود. در عین حال می توان غذاهای انتخاب شده را از بهترین مواد اولیه تهیه کرد. در کنار آن دسر و انواع آبمیوه نیز به تشریفاتی شدن کیترینگ کمک می کند.

هزینه ورودی تالار عروسی
برای کاهش هزینه های تشریفات عروسی می توان به تالارهایی سر زد که از نظر هزینه و قیمت مناسب تر باشند. تالارهایی که از نظر معماری و نمای ظاهری معمولی و خوب محسوب می شوند، عموما هزینه کمتری را دریافت می کنند. در حالی که برای یک تالار عروسی مجلل و لوکس با تجهیزات مدرن، قیمت ها بیشتر محاسبه می شود. برای جشن های عروسی ارزان قیمت این نوع تالارها مناسب نیستند.