۸ راه برای اینکه در عکس خوب بیفتید

چگونه در عکس ها ظاهری آراسته و جذاب داشته باشیم؟ عکاسان حرفه ای روش های متفاوتی برای این منظور بلد هستند اما تکلیف افراد غیرحرفه ای چیست؟ اگر بخواهیم عکس های اصطلاحا خانگی و در آنها ظاهری متناسب داشته باشیم چه کار باید بکنیم؟ ما برایتان نکته هایی گردآوری کرده ایم تا در عکس هایتان زیباتر به نظر بیایید...

وضعیت ایستادن و زاویه: این فاکتور یکی از مهم ترین ها در داشتن عکسی خوب است. سعی کنید گردنتان کشیده باشد و چانه تان را در حالت زاویه داری قرار دهید. اگر در حالت ایستاده هستید حتما شانه هایتان را کمی رو به عقب ببرید. اگر در حالت ایستاده هستید، سعی کنید به گونه ای بایستید که یک پایتان کمی عقب تر باشد و وزنتان را روی آن پایتان بیندازید. اگر کسی که از شما عکس می گیرد، کوتاه تر از شماست، به گونه ای بایستید که او بالاتر از شما قرار بگیرد یا وسیله ای را زیر پایش قرار دهد. اگر موقعیت سرتان هم به گونه ای باشد که فقط یک گوشتان معلوم شود مطمئنا جذاب تر به نظر می رسید.
حالت صورت: لبخند زدن بهتر از خندیدن است. زبانتان را پشت دندان ها قایم کنید به صورت مستقیم به بالای لنز دوربین نگاه کنید نه خود دوربین. سعی کنید به صورتتان حالت خاصی ندهید و از ایجاد حالت های مصنوعی دوری کنید. از الفاظی که کمی دندان هایتان را مشخص کند، استفاده کنید. برخی عکاسان کلمه «چییز یا سیب» را پیشنهاد می دهند که دهانتان را در حالت زیبایی نگه می دارد. اگر می خواهید در عکس خوب بیفتید، فراموش نکنید مستقیم به دوربین نگاه نکنید.
چشم ها: چشم ها و حالت هایشان بزرگ ترین عامل برای داشتن عکسی خوب است. ماندن در یک حالت خاص و نگه داشتن چشم ها در همان حالت بسیار سخت است. هر وقت می خواهید عکسی بگیرید، برای لحظه ای چشم هایتان را ببیندید، آنها را باز کنید، برای چند ثانیه به نقطه ای دور نگاه کنید حالا رو به دوربین بهترین حالت برای گرفتن عکس است. می توانید کارهای خاص هم انجام دهید؛ مثلا با عکاس صحبت کنید، نگاهتان را به سمت یک نقطه درخشان و پرنور ببرید. اگر در محیط خارج از خانه هستید در سایه بایستید اما به یک نقطه روشن نگاه کنید. اگر در محیط بسته هستید به پنجره روبرویتان نگاه کنید. مطمئن باشید حالت چشم هایتان عوض خواهد شد.
لباس ها: مطمئن باشید لباستان چروک نیست. اگر می خواهید عکس خوبی داشته باشید، از پوشیدن لباس های شطرنجی خودداری کنید چون شما را از آنچه هستید بزرگ تر نشان می دهد. اندامتان در داشتن عکسی خوب بسیار تاثیرگذار است. آتلیه عکاسی
دندان ها: یکی از اعضای بدنتان که تاثیر زیادی روی عکس هایتان دارد، دندان هاست. قبل از گرفتن عکس از تمیزی آنها مطمئن شوید. می توانید حتی از یک سفیدکننده مناسب استفاده کنید. اگر دندان هایتان اساسا مشکل دارد و خراب است، بهتر است به گونه ای لبخند بزنید که در عکس معلوم نباشد.
نور: هیچ وقت در محیطی که نور مستقیم دارد عکس نگیرید، همچنین از فلش به صورت مستقیم استفاده نکنید چون با این کار سایه روشن های زشتی در عکستان به وجود می آید. نور ملایم، چین و چروک هایتان را هم کمتر نشان می دهد.
پس زمینه: به اینکه چه چیزی پشت شماست توجه کنید. یک پس زمینه ساده و تمیز که با شما تضاد ایجاد کند بهترین انتخاب است. اگر موهایتان مشکی است از ایستادن در پس زمینه تیره دوری کنید. اگر لباس سفید به تن دارید هم قاعدتا نباید دیوار پشتتان سفید باشد.
منبع: افتابیر