استفاده از شیشه بین کابینتی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه منزل

 در دنياي مدرن امروزي استفاده از شيشه رنگي، در طراحي دکوراسيون داخلي از جمله آشپزخانه جايگاه ويژه اي دارد. امروزه طراحان دکوراسيون داخلي در پروژه هاي خود در بخش‌هاي مختلف خانه به خصوص آشپزخانه، شيشه رنگي را در طراحي‌هاي خود به کار مي‌برند. آشپزخانه، قلب تپنده خانه است و استفاده از شيشه بين کابينتي در دکوراسيون آشپزخانه، فضاي عالي و ويژه‌اي ايجاد مي‌کند و مي‌تواند اثر بسيار مثبتي بر روحيه افراد بر جاي بگذارد. شيشه بين کابينتي، از جمله شيشه‌هايي بسيار زيبا هستند که زيبايي خاصي را به دکوراسيون داخلي آشپزخانه مي‌دهند. اين نوع شيشه‌ها مي‌توانند جايگزين مناسبي براي کاشي و سراميک باشند و در ضخامت‌هاي گوناگون و مختلفي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. به طور معمول اين شيشه‌ها با ضخامت 6 ميلي متر و با عرض 60 سانتي‌متر ساخته مي‌شوند. همچنين اين نوع شيشه‌ها داراي رنگ‌هاي مختلف و متنوعي هستند که به صورت مات و يا شفاف در بازار وجود دارند.

 
انواع شيشه بين کابينتي
شيشه‌هاي بين کابينتي انواع و اقسام گوناگوني دارند که از ميان آن‌ها مي‌توان به شيشه بين کابينتي لاکوبل که به رنگ شيشه است، اشاره کرد. نوع ديگر شيشه متلوکس است که جزء شيشه‌هاي بين کابينتي مات به حساب مي‌آيد. هم‌چنين نوع ديگر شيشه بين کابينتي که رنگ متاليک دارد، متلاک ناميده مي‌شود. به طور کلي شيشه‌هاي بين کابينتي از انواع نشکن هستند که در برابر هر گونه ضربه احتمالي مقاوم مي‌باشند؛ همچنين اين شيشه‌ها ضد حرارت هستند و با خيال راحت مي‌توانيد آنها را در فضاي بين کابينت استفاده کنيد. همان‌طور که در بالا گفته شد، اين شيشه ها داراي انواع و اقسام رنگ‌ها هستند که مي‌توان در طراحي فضاي بين کابينتي از آنها استفاده کرد و دکوراسيون منحصر به فردي را در آشپزخانه با رنگ‌هاي مورد علاقه خود طراحي کنيد.
 
مزيت‌هاي استفاده از شيشه بين کابينت
اينکه اين نوع شيشه‌ها نمي‌شکنند و به‌راحتي مي‌توان آنها را سکوريت کرد مزيت بزرگي است. همچنين استفاده و نصب اين‌گونه شيشه‌ها بسيار راحت است و مي‌توانند جايگزين مناسبي براي کاشي و سراميک باشند. يکي ديگر از مزيت‌هاي مهم استفاده از شيشه بين کابينتي اين است که خيلي ساده و راحت تميز مي‌شوند. از طرف ديگر اين شيشه‌ها را مي‌توان در پشت گاز نصب کرد و به عنوان سکوريت يا ضدگرما از آن استفاده کرد. به اين ترتيب مي‌توان هر گونه لکه و چربي بالاي گاز را به‌راحتي از روي شيشه‌ها پاک کرد و از بين برد. از فوايد ديگر شيشه بين کابينتي اين است که حتي مي‌توان آنها را سوراخ کرد و براي مواردي مانند پريز و لوله گاز مورد استفاده قرار داد. هم‌چنين مي‌توان با مته‌هاي کوچک‌تر سوراخ‌هايي را براي جاحوله‌اي و يا آويختن قاشق و چنگال در آنها ايجاد کرد. 
به طور کلي مزاياي استفاده از شيشه بين کابينتي شامل موارد زير است:
•    عدم خش پذيري و يکنواختي سطح
•    مقاوم در برابر شعله و حرارت 
•    تميز شدن سريع شيشه
•    جلا و براق بودن بالاي شيشه بين کابينتي
•    آنتي باکتريال بودن شيشه
•    تنوع رنگي بالا و نيز کوره اي بودن رنگ شيشه