نوع پوشش کارکنان خدمات عروسی چگونه باید باشد

تشریفات مجالس - کارکنان تالارهای عروسی مسئولیت پذیرایی از مهمانان را بر عهده دارند. از آنجا که حضور آنها در میان مهمانان است، لباس فرم آنها نیز باید متناسب با مجلس عروسی باشد. برخی از تالارهای مجلل از لباس های رسمی کت و شلوار به همراه پاپیون استفاده می کند. برخی دیگر از تالارها بر این نظرند که لباس و پوشش کارکنان باید از مهمانان متمایز باشد. پوشیدن کت و شلوار کارکنان را به مهمانان شبیه می کند و به همین دلیل تشخیص آنها برای سایرین کمی دشوار خواهد بود. بنابراین برای پیش رفتن کارها بهتر است لباس فرم آنها مخصوص و منحصر به فرد باشد. از طرفی هم شیک و تمیز بودن لباس ها اهمیت زیادی دارد.

اهمیت لباس کارکنان خدمات عروسی
لباس فرم برای کارکنان خدمات بین آنها هماهنگی ایجاد می کند. اینکه تمامی افرادی که در تالار مشغول فعالیت هستند از یک لباس استفاده کنند، موجب می شود تا به راحتی همدیگر را شناسایی کرده و بتوانند از هم کمک بخواهند. زمانی که یکی از کارکنان در قسمتی دور از سالن باشد، همکار دیگر او را شناسایی کرده و می تواند با او ارتباط برقرار کند. از سویی نیز مهمانان در تشخیص کارکنان دچار مشکل نمی شوند و در صورت نیاز به کمک، می توانند از آنها یاری بخواهند.

ویژگی های لباس کارکنان خدمات عروسی
لباس های کارکنان خدمات عروسی و تالارهای برگزاری جشن باید از خصوصیات زیر برخوردار باشند:

1- رنگ مناسب
رنگی که برای لباس های کارکنان تالارهای عروسی انتخاب می شود باید خاص و جذاب باشد. این رنگ نباید سبز باشد. زیرا رنگ سبز یادآور بیمارستان است و حس خوبی را در میان مهمانان ایجاد نمی کند. رنگ های آبی و نیز رنگ های تیز نیز مناسب نیستند. بهتر است پارچه لباس ها از میان رنگ روشن و بویژه رنگ سفید انتخاب شود. رنگ های روشن شاد بوده و پیدا کردن یکی از کارکنان در میان خیل جمعیت کار سختی نیست. از سوی دیگر رنگ های روشن کثیفی و لکه را نشان می دهند که کارکنان در اسرع وقت برای تمیز کردن آن اقدام می کنند.

2 - وجود یک نشانه بر روی لباس
زمانی که گفته می شود لباس کارکنان سفید رنگ باشد، ممکن است در مجلس عروسی کسانی هم باشند که لباس سفید بر تن کرده باشند. بنابراین هیچ تمایزی میان کارکنان و مهمانان ایجاد نمی شود. برای ایجاد تفاوت می توان از یک نشانه متفاوت استفاده کرد. وجود یک نوار تیره رنگ در قسمت یقه یا آستین ها می تواند لباس های کارکنان را متفاوت نشان دهد. همچنین قرار دادن یک اتیکت بر روی لباس کارکنان نیز می تواند آنها را از دیگران متفاوت کند.

3- تمیزی لباس ها
از آنجا که لباس های کارکنان موسسه خدمات عروسی باید از میان رنگ های روشن باشد، وجود لکه یا کثیفی کاملا مشخص است. بنابراین رعایت بهداشت یکی از اولین نکات در زمان پوشیدن لباس است. کارکنان باید به پاکیزگی لباس خود توجه زیادی داشته باشند. از سویی نیز مدیریت باید به لباس کارکنان نظارت داشته باشد. وجود پارگی در قسمتی از لباس و کثیفی به شدت وجهه تالار عروسی را کاهش می دهد.

4- تناسب لباس با اندام کارکنان
زمانی که مدیریت سالن برگزاری عروسی برای دوخت لباس تصمیم می گیرد، باید هنگام طراحی کارکنان نیز در جریان قرار بگیرند. به این دلیل که سایز و اندازه لباس ها باید متناسب با اندام و قد کارکنان باشد. لباس هایی که بیش از حد گشاد یا وارفته باشند، از نظم کاری سالن پذیرایی می کاهد و کارکنان را افرادی شلخته جلوه می دهد.