10 مراسم برتر عروسی در جهان

عروسی های افراد مشهور همیشه برای طرفدارانشان جذابیت خاصی دارند. همه علاقه زیادی دارند تا بدانند بازیگران هالیوود، موزیسین ها، خواننده ها یا فوتبالیست های مشهور چگونه مراسم عروسی خود را برگزار می کنند. برخی از این افراد برای عروسی های خود هزینه های هنگفتی را صرف می کنند و در حالی که برخی دیگر تمایلی به تجمل نداشته و در سادگی تمامی جشن عروسی خود را برگزار می کنند. در زیر به 10 عروسی برتر در جهان می پردازیم.

1- شاهزاده ویلیامز و کیت میدِلتون
شاهزاده ویلیامز و کیت میدِلتون از خانواده سلطنتی بریتانیا هستند که مراسم ازدواج آنها برای رسانه ها خبرساز شده بود و تصاویر این عروسی در تمامی رسانه های سراسر دنیا منعکس شد. در این جشن عروسی در حدود 34 میلیون دلار هزینه شده بود که تنها 430 هزار دلار برای خرید لباس عروس، 800 هزار دلار برای گل آرایی، 150 هزار دلار برای غذا، 60 هزار دلار برای شامپاین صرف شده بود. تامین امنیت جشن عروسی هم یکی مخارج عروسی این شاهزاده بوده که در حدود 32 میلیون دلار برای آن خرج شده است.

2- پترا اکسلتون و جیمز استونت
پترا اکسلتون و جیمز استونت برای جشن عروسی خود در حدود 20 میلیون دلار هزینه کرده اند. در این جشن عروسی از گروه موسیقی بِلَک آید پیز (Black Eyed Peas) و دی جی و آهنگساز فرانسوی، دیوید گوئتا، دعوت شده بود که دستمزد آنها به 2،5 میلیون دلار رسیده است. تنها 512 هزار دلار هم برای اجاره یک قلعه پرداخت شده است. هزینه های دیگر هم به نوشیدنی، غذا و آتش بازی داده شده و جشن عروسی را با تمامی تشریفات مجالس برگزار کرده اند.

3- کیم کارداشیان و کانی وِست
کیم کارداشیان و کانی وِست یکی از صنعتگران حوزه سرگرمی برای جشن عروسی خود 12 میلیون دلار هزینه کرده که تنها 681 هزار دلار آن برای شام عروسی بوده است. برای موسیقی عروسی نیز از آندریا بوچلی و لانا دل ری دعوت شده بود که ازای حضور آنها 1.7 میلیون دلار دستمزد پرداخت شده است. همچنین برای اجاره مکان برگزاری مراسم نیز 410 هزار دلار در شهر فلورانس ایتالیا پرداخت کرده اند. لباس کیم ارزشی در حدود 2،1 میلیون دلار داشته است.

4- ایوت پریتو و مایکل جوردن
ایوت پریتو و مایکل جوردن هم از دیگر مشاهیر جهان هستند که در جشن عروسی خود در حدود 10 میلیون دلار هزینه کردند. در تشریفات عروسی آنها گروه موسیقی رابین تیک و آشر حضور داشته اند. این مخارج نیز برای پذیرایی از 300 مهمان بوده است.

 

1- وین رونی و کالین مکلافلین
وین رونی و کالین مکلافلین برای عروسی مجلل خود، در حدود 8.7 میلیون دلار هزینه کرده بودند. عروسی آنها در کشتی برگزار شد و برای اجاره آن 780 هزار دلار پرداخت کرده اند. گروه موسیقی ایرلندی «وِستلایف» هم در این جشن حضور داشتند و برای کار خود 650 هزار دلار دستمزد دریافت کردند. برای لباس کالین 300 هزار دلار هزینه شده بود.

2- جاستین تیمبر لیک و جسیکا بیل
مخارج جشن عروسی جاستین تیمبر لیک و جسیکا بیل 6.5 میلیون دلار بوده است. در این مراسم جاستین (دامادا) خواننده مجلس بوده که برای جسیکا آوازهای خود را اجرا کرده است.

3- تام کروز و کیتی هولمز
تام کروز و کیتی هولمز نیز از زوج هایی بودند که برای عروسی خود هزینه های زیادی را صرف کرده اند. عروسی این زوج 3.5 میلیون دلار هزینه داشته و در حدود 150 مهمانان در جشن شرکت داشتند. جشن عروسی در قلعه «کاستلو اُدِسکالچی» در رُم برگزار شده است و جورجیو آرمانی لباس عروس را طراحی کرده است. موسیقی جشن نیز بر آندریا بوچلی بوده است.

4- دیوید گِست و لیزا مینلی
دیوید گِست و لیزا مینلی با خرج 3.5 میلیون دلار، جشن عروسی خود را در ردیف 10 عروسی برتر جهان ثبت کرده اند. در این عروسی مایکل جکسون نیز حضور داشت. موسیقی نیز توسط تونی بِنِت به همراه یک ارکستر 60 نفره نواخته می شود.

5- بلیک لایولی و رایان رینولدز
بلیک لایولی و رایان رینولدز برای جشن عروسی 2.5 میلیون دلار هزینه کرده بودند. آنها تنها 2 میلیون دلار برای یک انگشتر و 300 هزار دلار برای کیک عروسی پرداخت کردند. لباس عروس هم توسط مارچز طراحی شده بود.

6- مارک مِزوینسکی و چِلسی کلینتون
مارک مِزوینسکی و چِلسی کلینتون هم با خرج 2 میلیون دلار جشن عروسی خود را در ردیف 10 عروسی بهتر جهان ثبت کردند. آنها 750 هزار دلار برای غذا، 500 هزار دلار برای خرید گل های باغ عروسی، 600 هزار دلار برای چادرهای مجهز به سییستم تهویه مطبوع، 250 هزار دلار برای جواهرات و 110 هزار دلار هم برای کیک هزینه کرده بودند.