تشریفات دیپلماتیک

تشریفات دیپلماتیک هنری مهم و اثر گذار که مجموعه ای از اقدامات معنا دار و جدی را در بر می گیرد ، حلقه تکمیل کننده ارتباط و حاوی پیام های فرهنگی و تمدنی است. به عبارتی صحنه های بین المللی مدیران بین المللی می طلبد تا با رعایت آداب دیپلماتیک از استقبال و پذیرایی تا بدرقه را به بهترین نحو انجام دهند.

تشریفات حافظ و مجری مصونیت ها و مزایای دیپلمات ها است . اکثر قواعد و رسوم تشریفاتی ، بین المللی و عرفی بوده که از قبل تعیین شده است .تشریفات دیپلماتیک در دنیا امری بدیهی و دارای معنی و مفهوم خاص خود است . رفتار و آدابی که پرسنل انتخابی تشریفات شما در دیدار با مقامات کشورهای دیگر باید رعایت کنند تا شان دیپلماتیک خود و کشورشان را حفظ نمایند . از این رو پرسنل تشریفات و خدمات مجالس شما باید با آداب رسوم خاص کشور از جمله از دیپلمات ها و سفرای یک سفراتخانه پذیرایی کنند که این علم نیاز به آموزش هایی نیز دارد . مجری مراسم یا تشریفات انتخابی شما باید با آگاهی بر روابط دیپلماتیک و آداب و رسوم کشورهای مختلف به خدمات رسانی مراسم شما مشغول گردد . دانستن این آگاهی ها برای خر چه بهتر برگزاری مراسم و تشریفات دیپلماتیک می باشد . ما در این جا به چند نمونه از آداب تشریفات مجالس اشاره میکنیم ، هر کسی خواهان رضایت کامل میهمانان خود باشد ، باید از کلیه خصوصیات اخلاقی میهمانان خارجی ( ملیت های مختلف ) و انتظارات آنها آگاه باشد ، به عنوان مثال رعایت حریم فیزیکی با اشخاص است . بعضی مقامات سیاسی حدود نیم متر فضای شخصی دارند که طبق آداب تشریفات نباید این حریم را نقص کرد و بیش از این به آنان نزدیک شد و اصطاحا نباید شانه به شانه با آنها حرکت کرد .
موسسه تشریفاتی شما باید از نحوه پذیرایی درست چه به طریق ایستاده و چه به صورت بوفه روی میز ، نحوه چیدمان میز بوفه ، پذیرایی به صورت نشسته ، نحوه چیدمان وسایل روی میز ، ترتیب سرو غذا ، نحوه پذیرایی دسر ، چای و قهوه و جایگیری مناسب پرسنل را بداند و با رعایت اطلاعات بین المللی و شناخت آداب و رسوم کشورهای مختلف با دقت به پذیرایی میهمانان مشغول باشند


ترانزیت اشخاص Vip
پرسنل امنیتی و بادیگارد های حفاظتی
مترجمان خبره
و انواع غذای ایرانی و فرنگی Finger Food پذیرایی با ظروف و سرویس های مخصوص