نکاتی پیرامون طراحی سالن عروسی

زمانی که تشریفات مجالس برگزار می شود، خانواده های عروس و داماد تمام تلاش خود را برای پذیرایی از مهمانان می کنند. اما نکته ای که شاید برخی به آن بی توجه باشند، زیبایی سالن عروسی و باغ عروسی است. نحوه طراحی سالن عروسی برای مهمانان اهمیت زیادی دارد. برای طراحی و دکوراسیون سالن عروسی باید به یک سری اصول و نکات توجه شود که عبارتند از:

1- داشتن فضای کافی برای پذیرایی از مهمانان
اولین فاکتور یک سالن عروسی خوب، داشتن فضای باز و آزاد برای پذیرایی از مهمانان است. از آنجا که در جشن های عروسی، رقص و پایکوبی برای مفرح شدن جشن اهمیت زیادی دارد، فضای سالن باید به گونه ای طراحی شود که مهمانان به راحت باشند و شب خوبی را بگذرانند.

2- نورپردازی سالن عروسی
نورپردازی ها یکی از آیتم های مهم برای برگزاری مجالس عروسی است. نحوه استفاده از نورها و رنگ آنها می تواند این زیبایی را دو چندان کند. برای این کار می تواند در قسمت جایگاه عروس و داماد از نورهای رنگی استفاده کرد. انتخاب رنگ بنفش برای نورها جذابیت خاصی دارد. همچنین می توان از ترکیب رنگ های رنگین کمان نیز استفاده کرد.

3- پرده و تزئینات سالن عروسی
پرده هایی که در سالن عروسی نصب می شوند، باید برخلاف رنگ دیوارها و همچنین کف و سقف سالن باشد. اگر در سالن از سنگ های آنتیک تیره رنگ استفاده شده، پرده ها باید از میان رنگ های روشن انتخاب شوند تا نمود بیشتری داشته باشند. تزئینات دیگر سالن هم شامل رومیزی ها، روکش های صندلی ها و ... می باشد. می توان پرده ها را با رومیزی ها و روکش های صندلی ست کرد.

1- گچ بری در سالن عروسی
گچ بری سالن عروسی قبل از راه اندازی کامل آن صورت می گیرد. این روزها طرح های جدیدی برای گچ بری ارائه می شود. گچ بری ها بیشتر در قسمت سقف جذابیت استفاده می شود و استفاده از نورپردازی ها در لابه لای گچ بری ها زیبایی خاصی را به آن می بخشد. رنگ هایی که برای گچ بری ها استفاده می شود، نیز یک نکته مهم دیگر برای زیبایی سالن عروسی می باشد.

2- استفاده از میز و صندلی های استاندارد

میز و صندلی هایی که استاندارد هستند، اگر ساعت ها بر روی آن بنشینید، احساس خستگی یا کمر درد نخواهید کرد. جای نشستن صندلی ها باید نرم باشد. میزها باید ارتفاع متناسبی داشته باشند. در عین حال سایز آنها نیز اهمیت زیادی دارد. در صورتی که سالن پذیرایی کوچک است، برای استفاده بهینه از فضا می توان میز و صندلی ها را کوچکتر انتخاب کرد.

3- استفاده از گل آرایی

گل هایی که در سالن عروسی انتخاب می شوند باید با یکدیگر متناسب باشند. گل های رز قرمز گزینه های مناسبی هستند. اما بهتر است به نورپردازی ها هم توجه کرد. برای مثال اگر از نور بنفش رنگ استفاده شده، بهتر است گل ها هم با این رنگ سنخیت داشته باشند. گذاشتن گل در ورودی سالن، روی میزها و فضای سالن اهمیت زیادی دارد.

 

1- استفاده از شمع آرایی
شمع آرایی هم یکی دیگر از آپشن های زیباسازی فضای سالن عروسی است. شمع های بلند و کشیده زیباتر هستند و باید بر روی تمامی میزها قرار بگیرد. شمعدان هایی که برای میز عروس و داماد استفاده می شود، باید متمایز و زیباتر باشند. شمعدانهای طرح کلاسیک برای میز عروس و داماد زیباتر است. شمع و گل دو ترکیب زیبا در کنار یکدیگر هستند. بنابراین بر روی میزها باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

2- طراحی جایگاه عروس و داماد
مهمترین قسمت یک سالن عروسی جایگاه عروس و داماد است که باید به بهترین شکل ممکن طراحی و تزئین شود. قرار دادن یک پرده بزرگ در پشت سر عروس و داماد با طرحی زیبا، استفاده از نورپردازی در بالای سر آنها، آبنما و سایر طرح های مدرن برای زیبا کردن این قسمت از سالن اهمیت زیادی دارد.