آنچه درباره شیشه شیر نوزاد باید در نظر داشته باشید

1- براي اينکه کودک‌ خود را از خطرات "بيسفنول A" ايمن کنيد، قيد شيشه شيرهاي پلاستيکي را بزنيد يک شيشه شير «شيشه‌اي» بگيريد. اين بطري‌ها گران‌ بوده و امکان شکستن آنها زياداست ولي در مقابل از ايمني بالايي برخوردار هستند. کودک را نبايد هنگام خوردن شير با شيشه شيشه‌اي تنها گذاشت و نبايد اجازه داد هنگام شير خوردن با آن راه برود چون امکان زمين خوردن و شکستن شيشه وجود دارد.

?- هيچگاه شيشه شير پلاستيکي را در دستگاه مايکروفر قرار ندهيد. اين امواج سبب شکستن اين مولکول شده و خطرات آنها را بيشتر مي‌کنند.

?- براي شستن شيشه شير پلاستيکي از ماشين ظرف‌شويي استفاده نکنيد يا با مواد شوينده قوي نشوييد؛ چون باز هم موجب شکستن مولکول «بيسفنول A» مي‌شود و اين ماده راحت‌تر جذب بدن کودک مي‌شود. بهتر است شيشه شير کودک را به وسيله دست و با مواد شوينده ملايم بشوييد.

?- شرکت‌هاي سازنده شيشه شير و ساير وسايل پلاستيکي کودکان، روي محصولات خود برچسب «بدون BPA» را نصب کرده‌اند. اين محصولات پلاستيکي فاقد ماده «بيسفنول A» هستند و شما مي‌توانيد اين محصولات را خريداري کنيد. سيسموني

?- شيشه شير کودک را گرم نکنيد. گرم کردن شيشه شير نوزادان موجب مي‌شود اين ماده که استروژني مصنوعي است، از شيشه جدا شده و در شير نوزاد حل شود. محققان معتقد هستند که اگر شيشه تا دماي ?? درصد حرارت داده شده يا از مايعات داغ پر شود، ماده فوق از آن جدا شده و وارد محتويات شيشه مي‌شود. اين ماده سبب بروز حالت زنانگي در پسرها، بلوغ زودرس دخترها، سرطان سينه و پروستات و برخي از انواع ديابت مي‌شود.

منبع: بيتوته