استفاده از انواع آینه ها در فضای داخلی منزل

 برخي از فضا هاي منزل به آينه هاي بزرگ تر و برخي ديگر نياز به آينه هاي کوچک تر دارند.  نصب يک آينه در مکان صحيح، حجم نور موجود در اتاق را افزايش مي‌دهد و اتاق بزرگ‌تر و جادارتر به نظر مي‌رسد. استفاده مناسب از آينه در آپارتمان‌هاي کوچک فضاي خانه را باز مي‌کند و به آن عمق مي‌دهد آينه ها با انعکاس تصوير فضاي مقابل خود، اين تصور را در ذهن ايجاد مي کنند ديواري که به آينه اختصاص يافته است، ادامه دنباله داري از فضاي منزل است. آينه ها مي توانند يک فضاي کوچک را دلبازتر نشان دهند، يک اتاق کم نور را روشن تر کنند و يک دکور ساده را جذاب و درخشان جلوه دهند. در فضاهايي از منزل که از نور چنداني برخوردار نيستند، مي توان با نصب آينه اي بزرگ بر روي ديواري مقابل پنجره، نور خورشيد وارد شده از پنجره را افزايش داد. 

 
درخشش آينه ها در دکوراسيون داخلي منزل
آينه ها مي توانند به دکوراسيون داخلي منزل جلوه ببخشند، اما در صورت بي توجهي به طراحي درست آينه ها در فضا، آن ها مي توانند به جاي ايجاد جذابيت و زيبايي، بسيار آزاردهنده باشند. اگر آينه ها به صورت خلاقانه و کارآمد طراحي شوند مي توانند جذابيت بصري به فضا بدهند، فضا را بزرگ تر نشان دهند و فضاهاي کم نور را روشن تر سازند. 
 
آينه ها و کنسول ها در دکوراسيون داخلي
آينه و کنسول ها از جنس هاي مختلفي مانند برنج، برنز و چوب ساخته مي شوند که مي توان با در نظر گرفتن نوع طراحي دکوراسيون داخلي منزل، يکي از اين جنس ها را انتخاب کرد. آينه ها و کنسول ها داراي طراحي هاي متنوع و خلاقانه اي هستند که مي توانند به عنوان يک عنصر مستقل در دکوراسيون داخلي منزل خودنمايي کنند. 
 
اگر آينه هاي دکوراتيو با طرح هاي مختلف و نقش و نگارهاي گوناگون با اشکال هندسي متفاوت و همين طور رنگ و برش دلخواه ساخته شوند، فضايي لوکس و مدرن را با معماري جديد ايجاد مي کنند. آينه هاي دکوراتيو با طرح پازل، کاشي مانند و گرد از پر کاربرد ترين آينه هاي دکوراتيو تزئيني هستند. مناسب ترين آينه هاي دکوراتيو که براي سرويس بهداشتي منازل جديد مورد استفاده قرار مي گيرند آينه هاي کاشي مانند هستند. نصب آينه هاي دکوراتيو با طرح پازل در طراحي ديوار اتاق نشيمن در منازل لوکس فضايي روح بخش ايجاد مي کند. همچنين استفاده از آينه هاي دکوراتيو با دکوربندي مناسب محيط و در نظر گرفتن ابعاد فضاي مورد نظر براي کاربرد اين آينه هاي تزييني سبب کاربري بيشتر و مناسب تر اين نوع آينه مي شود.