ایده و نکات جدید و جذاب برای جشن نامزدی

جشن نامزدی در منزل

آداب و رسوم خانوادگی :
هر خانواده ایی رسم هایی دارد که باید به آن توجه شود . جشن نامزدی را هر کسی طبق رسوم خویش به گونه ای برگزار می کند و تعریف مشخصی مانند عروسی ندارد . جشن نامزدی می تواند از یک جمع خانوادگی کوچک با حضور دوستان نزدیک تا مراسم های پرشکوه و تعداد زیادی میهمان برگزار شود. این بستگی به رسومات و سلایق شخصی هر فرد دارد که نامزدی خود را چگونه جشن بگیرد؟

چه موقع جشن بگیریم؟
اگر بخواهید روز رسمی شدن مراسم تان جشن بگیرید معمولا این روزها محدود به خانواده و دوستان نزدیکتان می باشد اما اگر تمایل دارید که تعداد بیشتری از اقوام و دوستانتان در جشن نامزدیتان حضور داشته باشند می توانید تا 3 ماه پس از نامزدیتان هم جشن بگیرید و همه ی کارها را سرفرصت و با حوصله و بدون هیج استرسی انجام دهید.

بودجه :
هزینه ی جشن نامزدی در خیلی از شهرهای کشورمان برعهده ی پدر عروس می باشد که این هم با توجه به رسم و رسومات خانواده ها کمی متغیر است و باید با هم به تفاهم رسید .البته در بسیاری از خانواده ها هزینه آتلیه عکاسی، ماشین عروس ، آرایشگاه و لباس عروس بر عهده ی داماد می باشد.

انتخاب یک موضوع :
در این مرحله باید تصمیم بگیرید که دوست دارید جشن نامزدیتان در منزل ، تالار پذیرایی ، هتل یا باغ برگزارشود. البته انتخاب باغ در همه ی فصول سال امکان پذیر نمی باشد و فقط چند ماهی از سال را می توان در فضای باز جشن گرفت.

انتخاب مکان جشن :
برای تصمیم گیری درباره ی مکان مهم تر از همه تعداد میهمانان می باشد. اگر دوست دارید در منزل یک میهمانی خانوادگی و کوچک داشته باشید باید فضای منزلتان نسبت به تعداد میهمانانتان تناسب داشته باشد در غیر این صورت بهتر است مکان های دیگری را انتخاب نمایید یا از تعداد میهمانانتان بکاهید.
اگر می خواهید جشن نامزدیتان را در منزل برگزار کنید به نکات زیر توجه فرمایید:

تمیز کردن منزل : تمیز کردن و فراهم کردن میز و صندلی به تعداد میهمانانتان
دکوراسیون :بهتر است سفره ای نامزدی که شامل نقل و نبات ، قران ، کیک ، جای انگشتر نامزدی و شمع و گل می باشد با سلیقه ی خود یا از اطرافیان کمک گرفته برای جایگاه عروس و داماد تزئین نمایید .
میز شامتان را نیزحتما با گل های طبیعی و شمع تزئین نمایید.این کار حس خوبی به میهمانانتان می دهد و از میزبانی شما لذت خواهند برد.
اگر دوست یا فامیلی دارید که شما را در انجام کارهایتان یاری کند انتخاب جشن در منزل بسیار عالی می باشد و می توانید پول های اضافی تان را پس انداز کنید.

غذا و نوشیدنی :
ابتدا نحوه ی سرو کردن غذا را مشخص کنید . اگر تمایل دارید به صورت سلف سرویس از میهمانانتان پذیرایی کنید باید فضای کافی برای گذاشتن میزی بزرگ را داشته باشید

عکس :
ازدواجتان یک رویداد فراموش نشدنی است پس باید تمام لحظه های شادیتان به طور کامل ثبت و ضبط شود.
در انتخاب عکاستان بسیار دقت فرمایید و حتما قبل ازانتخاب , نمونه های کارهای آن را ببینید تا مطمئن شوید که سبک مورد نظر شما را در بر می گیرد یا نه !
ایده ای جالب : از دوستانتان بخواهید دوربین های دیجیتال خود را همراهشان بیاورند و آن ها هم از مراسم عکس بگیرند. اما بخواهید آن ها از سوژه های داغ مثلا لحظه های خند ه دار ، رقصتان ، شوخی هایتان و ... عکس بگیرند و از بهترین عکاس سوژه ها تقدیر نمایید.
سرگرمی میهمانان در جشن نامزدی زیاد لازم نیست اما می توانید از گروه های ارکست ، کمدین ، آتش بازی و شعبده بازی برای بهتر شدن نامزدیتان استفاده نمایید.

یادداشت هایی برای تشکر:
پس از پایان مراسم از همه ی کسانی که شما را در انجام کارهایتان یاری کردند با هدایای کوچکی تقدیر نمایید.