نقش کابینت در آشپزخانه

کابينت قفسه يا کمدي است که گاهي در حمام و اغلب در آشپزخانه براي نگهداري مواد غذايي، لوازم پخت ‌و پز و ظروف استفاده مي‌شود. کابينت‌ها در آشپزخانه‌هاي امروزي، اغلب بيشتر فضاي بين يخچال ، اجاق گاز و سينک ظرفشويي را اشغال مي‌کنند. ولي در حمام‌ها، کابينت(mdf کابينت) معمولاً به‌صورت تکي و فقط در بالاي روشويي و يا توالت و به منظور نگهداري هوله ، دارو و يا وسايل بهداشتي استفاده مي‌شود. دکوراسيون داخلي

تاريخپه کابينت
کابينت به شکل امروزي، در اوايل قرن بيستم ميلادي و ابتدا به صورت کمدهاي تکي در آشپزخانه‌ها به کار گرفته شد. تا پيش از آن آشپزخانه‌ها داراي کابينت‌هاي ثابت و جاسازي شده و محل مشخصي براي اجاق گاز، يخچال و ديگر وسايل آشپزخانه نبودند و اغلب فعاليت‌هاي صورت گرفته شده در آشپزخانه (مانند آماده سازي مواد غذايي) بر روي ميز وسط آشپزخانه انجام مي‌شد.

نقش کابينت در آشپزخانه
براي مديريت بهتر فضاي آشپزخانه با توجه به مثلث کار و با توجه به شرايط خاص استفاده کننده، از کابينت(کابينت آشپزخانه) استفاده مي‌شود. طراحي صحيح کابينت در آشپزخانه، موجب مي‌شود تا فضاي مفيد و قابل استفاده آن آشپزخانه و سطح رفاه کاربر جهت پخت‌وپز و شست‌وشوي ظروف افزايش يابد.

انواع کابينت
کابينت‌ها بسته به نوع مواد سازنده به کابينت‌هاي فلزي، چوبي، ام‌دي‌اف (mdf)، هاي گلاس، پي‌وي‌سي، و يا ترکيبي تقسيم مي‌شوند.

طراحي کابينت‌ها
طراح کابينت‌ها با توجه به تنوع آشپزخانه‌ها از نظر شکل طراحي(يو شکل، ال شکل، خطي، شبه‌جزيره‌اي و جزيره‌اي)، صورت مي‌پذيرد.
منبع: چکاد