دانستنی های عروس و داماد

امروزه برگزاری باشکوه مراسم نامزدی ، عقد یا عروسی خواسته بسیاری از زوج های جوان است. مراسمی با هزینه معقول ، منظم و به یاد ماندنی که خاطره ای تکرار نشدنی در ذهن ها بر جای بگذارد. هر فرد تا قبل از ازدواج و شروع زندگی مشترک ، دغدغه و رویایی خاص نسبت به چگونگی اجرای مراسم عروسی در سر دارد.
برگزاری خاطره انگیز مراسم عروسی به موارد متعددی بستگی دارد که برای انتخاب هر یک و چگونگی اجرا و هماهنگی های لازم بین آنها باید از قبل برنامه ریزی دقیقی انجام داد و برای لحظه به لحظه این شب رویایی نقشه ای زیبا ترسیم کرد.
آنچه باید عروس و داماد بدانند !
در این مقاله سعی بر آن است تا با در نظر گرفتن جوانب مختلف نگاهی کارشناسی به این موضوع داشته باشیم و به مواردی که زوجین قبل از برگزاری مراسم باید بدانند ، به اختصار اشاره کنیم ، آنچه مطالعه خواهید کرد، تجربه صدها عروسی موفق است. بنابراین کمک زیادی به شما خواهد کرد.
از مراسم خواستگاری و خرید طلا و جواهر که در مقالاتی جدا به بطور مفصل به آنها خواهیم پرداخت اگر بگذریم موارد ذیل از اهمیت بالایی برخوردار هستند :
انتخاب موسسه خدمات مجالس یا همان تشریفات مجالس (کترینگ) :
خیلی سخت است اگر بخواهیم مدیریت جشن به این بزرگی را به تنهایی بپذیریم و بدون استفاده از تجربیات یک مجموعه قابل اعتماد شب خوب و بی استرسی را سپری کنیم . میهمانان شما انتظار دارند در این شب بزرگ و رویایی زندگی شما به خوبی پذیرایی شوند و عروس و داماد بدون استرس و خندان می خواهند . با توجه به این نکته از نظر ما مهم ترین کار بعد از انتخاب همسر! انتخاب تشریفات عروسی است. این کار را باید با دقت و حوصله زیاد انجام دهید. زیرا در چند سال اخیر موسساتی ناشی و بدون تجربه کافی در این زمینه مشکلات عدیده ای را برای زوج های جوان به وجود آورده اند. که اغلب با شعار قیمت های ارزان و باور نکردنی سعی بر مجاب کردن زوج های جوان دارند.
توصیه ما به شما این است که در این زمینه از راهنمایی و مشاوره دوستان خود استفاده کنید، در اینترنت تحقیق کنید، حتی به همین جا بسنده نکنید ، لذا موسسه ای را جهت مشاوره مراسم عروسی انتخاب کنید که امین و مورد اعتماد باشد. از نزدیک مراسم آن خدمات مجالس را ببینیدو حتما به مولفه های زیر دقت کنید:
گل آرایی زیبا و منحصر به فرد بر سر میزها ، ورودی و جایگاه عروس و داماد
کادر پذبرایی و پرسنل تشریفات مجالس : مرتب بودن ظاهر کارکنان موسسه تشریفات مجالس و برخورد و هماهنگی آنها با هم و با میهمانان مراسم عروسی از نکات مهم می باشد.
طعم ، کیفیت و تنوع و چیدمان غذاها در شام عروسی ، دسر عروسی
پذیرایی شامل آبمیوه ها، میوه و شیرینی با کیفیت و سرویس دهی مناسب
جایگاه عروس و داماد : فراموش نکنید که چشم ها به این نقطه دوخته شده بنابر این جایگاه زیبا عروس و داماد و عکس هایی که کنار شما در این جایگاه به یادگار می ماند از اهمیت خاصی برخوردار است
امور جانبی از جمله سفره خانه سنتی ، آتش بازی ، نور پردازی مجلس عروسی ، بازارچه ، انواع چیدمان مبل و دکور سالن عروسی نیز از جمله خدماتی هستند که می توان نیم نگاهی به آن داشت.
انتخاب باغ عروسی و سالن برگزاری مراسم عروسی:
از آنجا که تمامی هماهنگی ها و رزرو موارد دیگر از قبیل آرایشگاه، آتلیه و موزیک به تاریخ رزرو باغ بستگی دارد، بهتر است که در مرحله بعد باغ و سالن عروسی خود را با مشورت موسسه خدمات مجالس یا کترینگ عروسی انتخاب کنید. معیارهای خود از قبیل زیبایی باغ ، دیزاین باغ ، مسیر باغ ، قیمت و دسترسی راحت میهمانان را با تشریفات مجلس خود در میان بگذارید تا او بر اساس خواسته شما ، گزینه های مناسب را به شما معرفی کند و با هم از این باغ ها و سالن ها دیدن کنید تا باغ یا سالن مورد نظر خود را بیابید. بررسی کنید که کدام یک را میخواهید ؟ باغ اطراف تهران ، باغ عروسی نزدیک تهران ، تالار پذیرایی عروسی ، یا ویلای عروسی ؟
فیلم برداری مراسم و عکس برداری مراسم ( آتلیه عکس و فیلم عروسی ) :
ترسیم رویاهای شما و ثبت این لحظات خاطره انگیز در زندگی مشترک شما، بستگی به یک تیم حرفه ای عکس و فیلم دارد. پس سعی کنید با مشورت و راهنمایی افراد با تجربه بهترین انتخاب را داشته باشید. به دنبال آتلیه های خوشنام باشید ، نمونه کارها را ببینید و مقایسه کنید . در رابطه با تعداد دوربین ها و نوع فیلمم برداری مجلس و قیمت فیلمبرداری عروسی تحقیق کنید .
انتخاب یا دوخت لباس عروس و داماد:
در حال حاضر مزون ها و فروشگاه های بسیاری برای تمام سلایق در سطح شهر تهران و شهرستان ها وجود دارد که می توانید با دقت و حوصله لباس رویایی خود را در آنها بیابید. در آینده مقاله ای در زمینه انتخاب لباس عروس و خرید لباس عروسی در سایت قرار می دهیم.مزون لباس عروس در تهران
انتخاب آرایشگاه مناسب :
برای انتخاب حتما در روزهای پنج شنبه و جمعه سری به آرایشگاه هایی که کاندید کردید بزنید و از نزدیک عروس ها را ببینید ، 
موزیک :
یک موزیک خوب آنچنان می تواند نقش مهمی در مراسم شما ایفا کند که گاه اگر معایبی هم در مراسم هست به چشم نیاید. برای انتخاب یک موزیک با کیفیت ، ابتدا به تجربه اجرای گروه و خواننده و کیفیت نوازندگان آن و انتخاب آهنگ ها توجه کنید و این را در نظر بگیرید که هیچ گاه تعدد و کثرت نوازندگان دلیلی بر کیفیت اجرا نمی باشد .
انتخاب دسته گل عروس و گل آرایی ماشین عروس:
تزئین ماشین حامل عروس و داماد بایستی برازنده آنان باشد 
سفره عقد :
قبل از هر چیزی نمونه کار ببیند و دقیقا همان چیزی که مدنظر دارید را انتخاب کنید، اصلا خجالت نکشید، خوب تحقیق کنید و سفره عقد زیبا و متناسب با بودجه و سلیقه خود انتخاب نمایید. سفره عقد ساده و زیبا میتواند به شما و اطرافیان حس خوب آرامش را بدهد.

و در آخر به یاد داشته باشید که این مراسم فقط و فقط به خاطر شما برگزار شده است پس تا می توانید از آن لذت ببرید و به همسر خود در این روز زیبا و رویایی، آرامش هدیه دهید.
د