نکات ریز در برگزاری بهتر عروسی

درست است که دوران نامزدی بسیار شیرین است، اما یادتان باشد که در دوران نامزدی طولانی موجب دردسر است. هرچه این دوران طولانی تر شود ؛ 1. سوال های اطرافیان درباره ی تاریخ برگزاری مراسم عروسی بیش تر می شود، زیرا همه می خواهند بدانند تا کی فرصت خرید کردن و اماده شدن دارند.2.تصمیم گیری در انتخاب برخی چیزها مشکل می شود و اصولا وسواس ایجاد می شود.مثلا اگر در اویل دوران نامزدی یک لباس عروس پسندیده باشید، در انتهای دوران نامزدی آن مدل لباس دل تان را زده و احساس می کنید مدل دیگری را دوست دارید.3. وسواس و ایرادگیری ها و حرف و سخن های اطرافیان بیش تر می شود.مثلا اگر جیزی در مراسم عروسی نقص داشته باشد همه می گویند : بعد از این همه وقت این بود عروسی شون؟ !! 4. همه چیز لوث می شود. یعنی در اثر حرف ها و موضوعات تکراری در باره ی عروسی تمام هیجان ها تبدیل به بی میلی می شود. 5. مشاجره ها بیش تر می شود. این جر و بحث ها می تواند بین عروس و داماد، عروس و مادر شوهر، مادر و دختر و ... باشد.6. پای اطرافیان به میان کشیده می شود و همه اجازه ی دخالت در این امور خانوادگی را به خود می دهند. پس بهترین کار این است که بلافاصله بعد از نامزدی نسبت به برنامه ریزی جشن عروسی اقدام کنید و از همسر خود بخواهید تا این موضوع را جدی بگیرد. ضمنا باید بدانید که زمان مناسب برای طول دوران نامزدی چهار تا هفت ماه است. خدمات مجالس

♦ حداقل از یک هفته قبل از عروسی حسابی به سلامتی خود اهمیت دهید. افراد مریض را ملاقات نکنید با کسی روبوسی نکنید، تاریخ مصرف مواد غذایی را قبل از مصرف شان بخوانید و مراقب تغذیه ی خود باشید تا بیماری گوارشی نگیرید. مطمئن باشید در صورت بیمار شدن از عروسی خود چیزی نخواهید فهمید.

♦ در برگزاری یک مراسم عروسی ، طبیعی است که عروس، داماد و خانواده های شان، هر کدام خواسته ها و سلیقه های متفاوتی داشته باشند. بهترین راهکار برای آن که میزان کدورت ها به حداقل برسد این است که اول اجازه دهید همسرتان نظر و دلایل خود را کامل بیان کند. شاید دلیل او شما را قانع کرد. دوم این که انعطاف پذیر باشید. همان طور که می دانید انعطاف پذیری اصل مهمی در زندگی زناشویی است که شما می توانید از همان روزهای اول خواستگاری و ... آن را تمرین کنید.

♦ تقسیم وظایف کنید.برای آن که فشار و اضطراب کم شود، باید کارها را تقسیم کرد. بعد از آن که لیستی از کارهای تان تهیه کردید، با همسرتان بنشینید و آن ها را بین خود و همسرتان تقسیم کنید. اگر هم شخصی مثل خواهر، برادر و ... وجود دارد که می توانید روی او حساب کنید . بعضی از کارها را نیز به عهده ی او بگذارید تا همه چیز در اسرع وقت انجام شود.

♦ اگر برای برگزاری یک مراسم عروسی و تهیه ی منزل و ... نیاز به کمک مالی دارید ، می توانید به یکی از شعب بانک ها سری بزنید و شرایط گرفتن وام ازدواج را جویا شوید. البته شاید بتوانید این کار را تلفنی نیز انجام دهید.

♦ کسانی که یک سال قبل از ازدواج شان به طور مداوم و بدون وقفه بیمه داشته باشند، بعد از عقد می توانند پاداشی از شرکت بیمه دریافت کنند.این پاداش شامل حداقل حقوق یک ماه است و در صورتی که هم زن و هم شوهر داری شرایط بالا باشند، هر کدام جداگانه می توانند جایزه شان را دریافت کنند. برای این منظور باید به همان شعبه ای که در آن بیمه هستند مراجعه کنند. البته لازم به ذکر است که این ازدواج باید اولین ازدواج افراد باشد و اگر مثلا شوهر قبلا ازدواج کرده باشد، این پاداش به شوهر تعلق نمی گیرد و در صورتی که زن شرایط فوق را داشته باشد می تواند برای دریافت جایزه اقدام کند.

♦ به خانواده های تان اجازه ی دخالت ندهید اگر به مشورت نیاز داشتید اول با یکدیگر و سپس با مادر و پدر ها مشورت کنید.

♦ یادتان باشد که از همان اول باید افسار زندگی تان را خودتان در دست بگیرید. البته نباید تحت هیچ شرایطی دل کسی را برنجانید یا به کسی بی احترامی کنید اما دخالت بی جای اطرافیان فشار را روی عروس و داماد چند برابر می کند و گاهی باعث دوری زوج از یکدیگر می شود. پس در حالی که به نظرات دیگران احترام می گذارید در نهایت تصمیم گیرنده ی اصلی خودتان هستید.

♦ معمولا عروس و داماد در روزهای نزدیک به عروسی فشار و اضطراب زیادی را متحمل می شوند . برای این که کمی از این فشار را کم کنید می توانید زنگ تفریحی به خود بدهید. مثلا بعد از انجام یک سری کارهای مربوط به عروسی، یک سینما یا رستوران بروید و کمی با هم خلوت کنید . بدین ترتیب سعی کنید فکرتان را از روی موضوع عروسی منحرف کنید تا کمی مغزتان آرامش پیدا کند.

♦ همه باید بدانند که برای خریدهای عروسی نیاز به همه ی فامیل نیست. معمولا در بعضی خانواده ها، برای خریدهای عروس و داماد، اشتیاق تمام فامیل اعم از عمه ، خاله ، مادر شوهر، مادر زن و ... بیش تر از خود عروس و داماد است و رسم بر این است که عروس و داماد با این کار به بزرگ ترهاشان احترام بگذارند. اما عروس و داماد با این کار پای دیگران را از همان اول به زندگی شان باز می کنند و اکثر اوقات اختلاف نظرهای بین دو خانواده باعث به وجود آمدن کدورت و حرف و سخن بین آن ها می شود که تاثیر مستقیمی روی زندگی زوج دارد. توصیه ی ما به عروس و داماد این است که تا آن چایی که می توانید سعی کنید خرید های تان را فقط با یکدیگر انجام دهید. در صورتی که خودتان احساس بی تجربگی و نیاز کردید می توانید از مادر های تان یا کسی که سلیقه ی او را قبول داشته باشید کمک بگیرید.

♦ هنگامی که در مراسم عقد اقراد فامیل هدیه ای برای عروس و داماد می آورند تا به آن ها بدهند در صورتی که هدیه پول باشد ادب حکم می کند که مبلغ آن شمرده نشود. می توانید فقط اعلام کنید که مثلا عموی کوچک عروس وجه نقد هدیه آورده اند و همین جمله برای همه کافی است. پول را از او بگیرید و بدون آن که آن را بشمارید درون جعبه یا کیف کادوهای تان بگذارید تا در اسرع وقت هر چند بار که خواستید آن ها را بشمارید. برخی از افراد ممکن است با اعلام مبلغ کادوشان در مقابل دیگران احساس حقارت کنند و این برای شما خیلی زشت است که کسی برای تان هم کادو بیاورد و هم احساس حقارت کند.

♦ عروس و داماد باید به راه رفتن خود توجه کنند. ایستادن ، نشستن و راه رفتن زیبا در فرم و زیبایی اندام نقش موثری دارد .کسانی هستند که اندام خوب و مناسبی دارند اما با فرم غلط راه رفتن شان این سرمایه را ضایع می کنند. توجه کنید که خوب ایستادن به این معنا نیست که مانند یک نگهبان خبردار بایستید بلکه باید شکم را تو ببرید، شانه ها را عقب و پایین بکشید، قوز نکنید، کمی سر را به سمت بالا و کمر را صاف نگاه دارید، شل و بی حال راه نروید. هنگام نشستن نیز همین حالت راست و کشیده ی خود را حفظ کنید. این کار را تمرین کنید تا برای روز عروسی ملکه ی ذهن تان شود.