نکات مهم برای عکاسی از مجالس عروسی

1- آماده سازی
آماده سازی کلید موفقیت است. زمان دقیق شروع مراسم، آدرس دقیق تالار و آرایشگاه و هر جا که قرار است عکاسی شود، روابط و نام ها و نام های خانوادگی. قطعا برای عکاس شما سخت خواهد بود که همه نام ها را به خاطر بسپارد اما اگر کمکش کنید تا اسم پدر و مادرهای زوج و پدربزرگ و مادربزرگ ها را بداند قطعا خیلی در کارش جلو خواهد افتاد. همچنین اگر موارد خاصی در فامیل اتفاق افتاده مثل طلاق یا فوت را حتما به اطلاع عکاس برسانید. خیلی بهتر است که از قبل از بروز پاره ای از مشکلات جلوگیری شود تا اینکه در روز عروسی دچار مشکل شوید. دیدن عکس های عروسی دیگران در اینترنت هم خیلی به آمادگی ذهنی شما در روز عکاسی کمک خواهد کرد.

2- واقف شدن به مکان
عکاسان حرفه ای همیشه یک بار قبل از عکاسی به محل عکاسی می روند تا به خوبی بر آنجا واقف شوند. به شما توصیه می کنیم هم خودتان محل عکاسی را به چشم عکاس از قبل نگاه کنید و هم یک بار قبل از مراسم عکاس را به محل عکاسی یا جشن ببرید تا نور های اصلی را شناسایی کند و به خوبی به محل تسلط پیدا کند. اگر قرار است در باغ یا پارکی هم عکس برداری شود ضرورت این کار دو چندان می شود. اینکه چه زمانی در روز عکاسی در آن محیط مناسب تر است و جهت حرکت نور خورشید باید از قبل مشخص شود.
همچنین بهتر است برای همه چیز برنامه ریزی کنید. اگر روز جشن باران باریدن گرفت برنامه جایگزین چیست؟ اگر فکر همه
چیز را کرده باشید، قطعا روز کم استرس تری را تجربه خواهید کرد.

3- جزئیات
شما قطعا تلاش بسیار می کنید و زمان می گذارید تا کفش مناسب، حلقه برازنده و لباس های زیبا بپوشید. از عکاس بخواهید زمان بگذارد و این جزئیات را برای ثبت در خاطره ها به تصویر بکشد. شما باورتان نخواهد شد که این عکس ها در طراحی کتاب عکس عروسیتان چقدر کمک کننده خواهد بود. این عکس ها معمولا مکمل خوبی برای عکس های اصلی و داستان شما خواهند بود.
اگر موارد خاصی در فامیل اتفاق افتاده مثل طلاق یا فوت را حتما به اطلاع عکاس برسانید. خیلی بهتر است که از قبل از بروز پاره ای از مشکلات جلوگیری شود تا اینکه در روز عروسی دچار مشکل شوید
4- قرارهای مهم
حداکثر تلاشتان را قبل از انعقاد قرارداد با مجموعه عکاسی بکنید تا بتوانید موافقت آنها را برای دریافت اصل عکس هایتان بگیرید. ممکن است در ابتدا نشدنی به نظر به رسد اما آنقدر ها هم سخت نیست! با داشتن اصل عکس ها شما در هر زمان می توانید خودتان کتاب عکسی باب نظر خودتان طراحی کنید و یا خانه خود را با عکس هایتان تزئین کنید.