نکات ضروری در انتخاب مناسب زمان عروسی

اولین کار برای برگزاری یک مراسم انتخاب مکان و زمان مراسم است.برای مراسم عروسی تان بهتر است زمانی را انتخاب کنید که هر دوی شما (عروس و داماد ) وقت تان آزادتر باشد. مثلا اگر یکی از شما هنوز محصل یا دانشجو است می توانید برای تعطیلات تابستانی یا نوروزی برنامه ریزی کنید.
اگر دچار آلرژی یا حساسیت فصلی هستید ، حواستان باشد که در آن فصل جشن نگیرید. سعی کنید زمانی را انتخاب کنید که از نظر جسمانی سلامت باشید.
اگر اقوام نزدیکی دارید که در خارج از کشور زندگی می کنند و برای شما اهمیت دارند مثل : خاله ، عمه ، عمو و.... سعی کنید زمان عروسی را با آن ها هماهنگ کنید تا آن ها نیز بتوانند در مراسم تان شرکت کنند.
معمولا فصل گرما یا همان تابستان از نظر آب و هوایی فصل مناسبی برای جشن عروسی نیست. چرا که گرما هنگام عکاسی در باغ اذیت تان خواهد کرد. آرایش عروس خانم را کمی بر هم می زند ، گل های ماشین عروس تان پلاسیده و پژمرده خواهند شد و در نهایت احتمال گرما زدگی و یا افت فشارتان وجود دارد . اما این فصل از یک لحاظ بسیار مورد استقبال عروس و دامادهاست و آن این است که در تابستان تمام محصل ها و دانشجویان در تعطیلات به سر می برند که این هم برای میهمانان و هم برای عروس و داماد مفید است. اما اگر قصد دارید در این فصل مراسم تان را برگزار کنید می توانید تمام این کار را حداقل در اواخر شهریور انجام دهید که کمی هوا بهترشده باشد.
معمولا تاریخ های خاص مثل : 9/9/99 می تواند زمان مناسبی برای برگزاری عروسی باشد. زیرا این گونه تاریخ های با وقایع شان به خاطر سپرده می شوند و از یاد نمی روند. این کار فقط نیاز به یک تقویم ، مداد ، کاغذ و کمی سلیقه دارد.
اگر خانواده ی عروس و داماد مذهبی باشند مسلما می دانند که ازدواج در اعیاد مذهبی مثل : مبعث ، عید قربان ، عید غدیر ، ولادت امامان و پیامبران و ماه های شعبان و رجب پر رونق تر است . البته باید این موضوع را هم بدانند که در این روزها تعداد مراسم عروسی زیاد تر است و عکاسی ، آرایشگاه و مهم تر از همه سالن ها سرشان شلوغ خواهد بود و برای رزرو این روزها باید از ماه ها جلو تر اقدام کنید.
معمولا برای برگزاری یک جشن ، پنج شنبه ها مناسب ترین روز هفته است. چون همه می توانند روز جمعه با دل آسوده استراحت کنند و دیگر نگران بیدار شدن و خواب ماندن صبح روز بعد نباشند.
در بسیاری از تالارها و مخصوصا هتل ها برای روز پنج شنبه و جمعه تعداد بیش تری میهمان در نظر گرفته اند و اگر کسی بخواهد با تعداد میهمانان کم تری سالن را برای این روزها رزرو کند باید مبلغ بیشتری بپردازد. مثلا شما سالنی را انتخاب می کنید که در روزهای آخر هفته ظرفیت میهمان در آن سیصد نفر است و اگر شما بخواهید در روز پنج شنبه با دویست نفر میهمانی بگیرید باید مبلغی را بابت این صد نفر که خود سالن آن را تعیین می کند بیشتر بپردازید.
اگر تعداد میهمانان تان کم تر از ظرفیت سالن است و نمی خواهید بابت رزرو و روزهای پنج شنبه و جمعه هزینه ی اضافی پرداخت کنید بهترین کار این است که عروسی را در روز چهار شنبه برگزار کنید تا مراسم پای تختی نیز پنج شنبه باشد و بتوانید جمعه را همراه همسرتان در منزل جدیدتان استراحت کنید.