برگزاری یک جشن عروسی خوب

برگزاری یک جشن عروسی مجلل با تمامی امکانات پذیرایی از مهمانان، از جمله آرزوهای تمامی جوانان در زمان تشکیل زندگی مشترک است. اما برگزاری جشن عروسی باشکوه و یک جشن عروسی پرهزینه دو موضوع کاملا متفاوت هستند. به طوری که نمی توان گفت اگر جشن عروسی با مخارج بالا و هزینه های هنگفت برگزار شود، لزوما یک جشن خوب و با تمامی امکانات و شرایط تمام عیار است.
معیارهای مختلفی تعیین کننده هزینه خدمات عروسی است. برای مثال یک خدمات عروسی که در قسمت شمالی شهر قرار گرفته است، مطمئنا به خاطر قرار گرفتن در یک منطقه جغرافیایی گران قیمت باید هزینه های بیشتری را صرف خرید زمین، عوارض شهرداری، مالیات و ... کند. به همین دلیل نمی توان گفت که بالا بودن هزینه های برگزاری جشن عروسی در این خدمات عروسی غیرمنصفانه است بلکه به علت امکان و شرایط آن هزینه ها بیشتر محاسبه می شوند.
البته برخی از خدمات مجالس نیز جانب انصاف را رعایت نمی کنند. هر چند در این زمینه اتحادیه وجود دارد که برای رعایت حقوق مشتریان و همچنین خدمات مجالس، قیمت ها توافقی تعیین می شود، اما برخی از تالارها و تشریفات مجالس عروسی نسبت به این قیمت ها بی توجه بوده و خود برای تعیین قیمت اقدام می کنند. در این رابطه ممکن است این خدمات مجالس امکانات بیشتری را در نظر گرفته باشند و آپشن های آنها بیش از همکارانشان باشد. در این صورت اگر قیمت و هزینه های برگزاری جشن را افزایش دهند، منصفانه است. اما بی انصافی زمانی که است که سطح خدمات در همه تالارها یکسان اما قیمت ها متفاوت باشد.

خدمات مجالس عروسی
اگر بخواهیم میزان خدمات و سرویس تالارهای عروسی و خدمات مجالس را معیار تعیین کننده ای در تعیین قیمت های برگزاری جشن بدانیم، در این صورت باید مجموعه از این خدمات را عنوان کنیم که هر یک می تواند به صورت های مختلف انجام شوند و تاثیرات متفاوتی نیز بر هزینه های جشن عروسی دارند.

خواننده پاپ میهمان: در برخی از خدمات مجالس از خواننده های معروف کشوری دعوت می شود. پخش موسیقی به صورت زنده و کاملا محیط مهیج صورت می گیرد. با توجه به اینکه هزینه دعوت خواننده های معروف بیشتر است، برای برگزاری یک جشن مجلل، مطمئنا هزینه نیز افزایش می یابد.

ماشین عروسی: ماشین عروس نیز یکی دیگر از سرویس های خدمات مجالس است. چیزی که بین آنها تفاوت ایجاد می کند استفاده از ماشین های آخرین سیستم خارجی و یا ماشین های ایرانی می باشد. برای برگزاری یک جشن خوب، وجود ماشین های آخرین سیستم ضرورتی ندارد و این کار می تواند تا حد زیادی هزینه های مجلس عروسی را کاهش دهد.

شام و میوه: پذیرایی از مهمانان با انواع غذاها، دسر و میوه ها از دیگر خدمات تالارهای عروسی است. برخی از تالارهای به بهترین شکل از مهمانان پذیرایی می کنند. با توجه به کیفیت غذاها، تعداد آنها و ... هزینه های متفاوتی تعیین می شود. برای برگزاری یک جشن عروسی مجلل، باید پذیرایی به بهترین شکل ممکن انجام شود.

سفره عقد: سفره عقد می تواند فضای جشن عروسی را زیباتر کند. دکوراسیون سفره عقد نیز تاثیر زیادی هزینه ها دارد. برای داشتن شبی خاطره انگیز، سفره عقد نیز نقش مهمی دارد.

فیلمبرداری و عکاسی: ثبت خاطره ها و فیلمبرداری نیز از دیگر شرایط و خدمات تالارهای عروسی است. باید خاطره جشن عروسی برای عروس و داماد ثبت شود. اما نحوه فیلمبرداری و عکاسی، تعداد دوربین ها، ضبط فیلم در خارج از تالار و ... نیز از عوامل تعیین کننده قیمت و هزینه های جشن هستند. بدون فیلمبرداری جشن عروسی انجام می شود اما بعدها خاطره آن در ذهن باقی نمی ماند. بنابراین برای برگزاری یک جشن عروسی خوب، باید برای فیلمبرداری حرفه ای هزینه کرد.

 

مراسم آتش بازی: آپشن هایی همچون آتش بازی در سالن و در میانه مهمانان نیز هیجان خاصی را به جشن می بخشد. البته نبود آن نمی تواند چیزی را از شکوه جشن بکاهد.

توزیع گل سرخ همراه با عکس عروس و داماد: بی شک برخی از تشریفات علاوه بر اینکه در رسمی تر شدن جشن تاثیر دارد، جشن عروسی را نیز مجلل تر می کند. توزیع گل های رز به همراه عکس عروس و داماد در بین مهمانان، هزینه های جشن را زیادتر می کند که برای کاهش هزینه ها می توان بنابر سلیقه این قسمت را حذف کرد.

نورپردازی و پروجکشن: برای زیباتر شدن سالن و زمانی که عروسی و داماد در حال راه رفتن هستند، نورپردازی های تاثیر بیشتری دارند که البته هزینه های جشن نیز با وجود این آپشن افزایش می یابد.

پارکینگ اختصاصی: در نظر گرفتن جای پارک خودروهای مهمانان نیز از دیگر امکانات بسیاری از خدمات مجالس است. البته نمی توان آن را در تعیین هزینه ها موثر دانست، زیرا وجود پارکینگ برای تمامی خدمات مجالس ضرورت دارند.