راهنمای اجاره باغ برای برگزاری مجالس عروسی

برخی از زوج های جوان علاقه خاصی دارند تا جشن عروسی خود را در باغ برگزار کنند. دلایل زیادی نیز برای این کار دارند از جمله اینکه فضای باغ بازتر است و مهمانان می توانند آزادانه رقص و پایکوبی کنند و یا اینکه هوای آزاد باغ لذت بخش تر است و یا اینکه در نزدیکی باغها محله مسکونی نیست و مزاحمتی برای برا همسایه ها ایجاد نمی شود و ... . اما از آنجا که همه باغ ندارند، چاره ای نیست جز اجاره باغ از صاحبان این املاک. اجاره باغ ها نیز به راحتی انجام نمی شود و نیاز به یک راهنمای جامع دارد. در واقع زوج های جوان قبل از رزرو باغ باید برخی نکات را مد نظر قرار دهند تا جشن عروسی آنها به بهترین شکل ممکن برگزار شود. در زیر به برخی از این موارد می پردازیم.

توجه به وضعیت آب و هوایی
اولین و مهمترین نکته ای که قبل از رزرو باغ باید در نظر داشت، توجه به وضعیت آب و هوایی است. از آنجا که اغلب فضای باغ ها سرپوشیده نیست، بارش های جوی موجب بهم ریختن جشن عروسی شما می شود. همچنین درجه حرارت هوا نیز نباید آزار دهنده باشد. در صورتی که در یک منطقه جغرافیایی گرم زندگی می کنید، بهتر است از چادر استفاده کرده و در زیر آن از سیستم های سرمایشی و گرمایشی استفاده کنید. در واقع با وجود این شرایط می توانید حتی با وجود بارش، هوای سرد یا گرم، جشن خود را به بهترین شکل ممکن در محوطه باغ برگزار کنید.

انتخاب باغ در نزدیکی شهر
بهتر است باغی را که رزرو کرده اید، در نزدیک شهر باشد تا رفت و آمد برای مهمانان سخت نشود. همچنین مسیرهای شلوغ و پر رفت و آمد را انتخاب نکنید زیرا ترافیک و شلوغی، رفت و آمد مهمانان را سخت می کند.

داشتن پارکینگ
داشتن پارکینگ اختصاصی برای اتومبیل های مهمانان نیز از دیگر نکات مهم برای پذیرایی از مهمانان می باشد که در زمان رزرو باغ باید به این نکته توجه داشته باشید. با وجود پارکینگ، مهمانان با خیال آسوده وارد جشن می شوند و نگرانی از بابت پارک خودرو ندارند.

داشتن آمار دقیق مهمانان
قبل از رزرو باغ و بررسی امکانات آن، بهتر است در مورد تعداد مهمانان خود آمار دقیق داشته باشید. در این صورت امکانات باغ را متناسب با تعداد مهمانان فراهم می کنید. برای مثال تعداد میز و صندلی ها و ظروف و ... که در باغ فراهم می شود، باید با توجه به تعداد مهمانان باشد. همچنین فضایی که مهمانان در آن قرار می گیرند نیز باید متناسب با تعداد مهمانان باشد. در صورتی که مهمانان بیشتر از فضای باغ باشند و یا امکانات رفاهی و پذیرایی از آنها کم باشد، تشریفات مجالس عروسی لذت بخش نخواهد شد.

رزرو باغ چند ماه قبل از برگزاری جشن
در صورتی که قصد دارید تا جشن عروسی خود را در اعیاد مذهبی یا مناسبت های خاص برگزار کنید بهتر است باغ را ماه ها قبل رزرو کنید. زیرا رزرو باغ برای روزهای خاص تقریبا دشوار است. همه علاقه خاصی به این روزها داشته و بنابراین از ماه ها قبل رزرو می شوند. همچنین ممکن است در برخی از باغ ها نرخ اجاره به دلیل مناسبت های خاص افزایش یابد. در این صورت می توانید برای راحتی مهمانان و این که جشن عروسی شما با دیگر آشنایان تداخل نداشته باشد، روز دیگری را انتخاب کنید.

بررسی امکانات باغ
قبل از اینکه با مدیریت باغ قرارداد منعقد کنید، بهتر است امکانات و شرایط باغ را به دقت بررسی کرده و صورتی که امکانات آن با شرایط و خواسته های شما یکی است برای عقد قرارداد اقدام کنید. برخی از این امکانات عبارتند از: ورودی اعیاد، ورودی آخر هفته، ورودی ایام هفته، جایگاه ماشین عروس، پارکینگ که می تواند به صورت طبقاتی، روباز و یا سربسته باشد. در برخی از باغ ها نیز امکاناتی از قبیل اتاق عقد مجزا، اتاق عقد داخل سالن، سفره عقد، عاقد برای خطبه عقد، سفره خانه سنتی، کافی‌شاپ، دکوراسیون زیبا و لوکس، نورپردازی، عکس‌برداری، فیلمبرداری حرفه ای، موزیک، گل‌آرایی، بادکنک آرایی، محل بازی کودکان، مشعل‌آرایی، شمع آرایی، آرایشگاه، میوه، شیرینی، شستشوی میوه، تهیه غذا، نورپردازی، نمایش و شعبده بازی، تزیینات میز و صندلی‌ها، سرویس بهداشتی، خدمه آموزش دیده و ... نیز وجود دارد.

امنیت محل باغ
قرار گرفتن باغ در یک محل آرام و بی سر و صدا، یک معیار مهم برای انتخاب است. در صورتی که باغ در یک محله شلوغ قرار داشته باشد، همیشه نگران حضور برخی افراد غریبه و مزاحم در مهمانی و آزار و اذیت آنها خواهید بود. بنابراین بهتر است قبل از رزرو باغ به امنیت منطقه اطمینان لازم را کسب کرده باشید. از سوی دیگر وجود خانه های مسکونی در اطراف باغ شما را در مورد سر و صدا نگران می کند که مبادا برای همسایه ها مزاحمتی ایجاد شود.

توجه به امکانات الکترونیکی
یک نکته مهم برای باغ های عروسی، امکانات الکترونیکی آنهاست. از آنجا که برخی از باغ ها در خارج از محیط شهری قرار دارند، گاهی با مشکلاتی از قبیل قطع برق مواجه می شوند. در این صورت نورپردازی محیط باغ و همچنین پخش موسیقی و صدا به عنوان دو فاکتور مهم هستند که قطع آنها، مشکلات جدی را برای برگزاری جشن ایجاد می کند. بهتر است به دقت جریان برق باغ بررسی شود. پس از رزرو و قبل از برگزاری جشن نیز بهتر است با کمک مدیریت باغ، این قسمت از باغ را بازدید کنید.