زمان مناسب برای برگزاری مجالس عروسی

تشریفات مجالس - انتخاب زمان عروسی اولین و مهم ترین بخش برگزاری مجالس عروسی است. بهتر است عروس و داماد با در نظر گرفتن تمامی جوانب چند تاریخ را معین کنند تا در صورت بروز هر گونه مشکلی اعم از نبود مکان مناسب برای برگزاری عروسی یا تغییر غیر منتظره در تاریخ مورد توافق برای آتلیه یا آرایشگاه براحتی بتوانند زمان عروسی را به تاریخ دیگری که از قبل و با برنامه ریزی انتخاب کرده اند، موکول کنند.

در تعیین زمان و تاریخ مراسم عروسی بهتر است نکات زیر را مد نظر داشت:
با بستگان درجه یک هماهنگی به عمل آورید
سعی کنید با مشورت اقوام و آشنایان نزدیک خود زمان برگزاری مراسم را به گونه ای تعیین کنید که آن ها با توجه به فاصله مکانی دور یا نزدیکی که با شما دارند بتوانند برای شرکت در مراسم شما برنامه ریزی کنند.

مراسم عروسی را در اعیاد مذهبی برگزار کنید
همزمانی مراسم عروسی با جشن های مذهبی و مناسبت های خاص شادی مجلس را دو چندان می کند و به این علت که چنین روزهایی تعطیل رسمی است میهمانان می توانند بدون هر گونه دغدغه کاری در مجلس شرکت کنند. عید مبعث ، عید قربان یا عید غدیر بهترین زمان ها برای برگزاری مراسم عروسی هستند.
جشن عروسی را در اواخر تابستان و اوایل پاییز یا تعطیلات فروردین ماه برگزار کنید
به دلیل بالا بودن دمای هوا در فصل تابستان بهتر است این مراسم در اواخر تابستان یا اوایل پاییز برگزار گردد. علاوه بر وجود هوای مطبوع برگزاری عروسی در اواخر تابستان یا تعطیلات فروردین ماه یک مزیت دیگر هم دارد و آن تعطیلی مدارس و دانشگاه هاست، به این ترتیب مهمانانی که دانشجو یا محصل دارند با خیال راحت در جشن شما شرکت می کنند. به علاوه در اوایل پاییز هم هوا مطلوب است و هم حجم درس در اوایل سال تحصیلی زیاد نیست و مهمانان با خیال راحت تری بابت محصلان و دانشجویان در جشن شرکت می کنند. البته هر فصل مشکلاتی را نیز در بر دارد که باید آنها را نیز مد نظر داشته باشید.

تقویم را بررسی کنید
گاهی مواقع تاریخ های خاصی وجود دارند که می توانند خاطره یک مراسم را بیاد ماندنی تر کنند مثلا 5/9/95 ، 9595 براحتی در ذهن می ماند و از اعداد ماندگار است، برگزاری مراسم در چنین تاریخ هایی بسیار جالب است.

تعطیلات آخر هفته بهترین زمان در طول هفته هستند
از آن جا که برگزاری مراسم عروسی تا دیر وقت ادامه دارد پس متعاقبا همه خسته هستند و مایلند روز بعد خوب استراحت کنند، برگزاری مراسم در روز پنج شنبه امکان استراحت و خواب پس از یک روز شاد و در عین حال انرژی گیر را فراهم می سازد. اهمیت این استراحت برای افرادی که شاغل هستند بسیار زیاد است .
مراسم را در زمانی برگزار کنید که از لحاظ سلامت جسمانی در وضعیت مطلوبی قرار دارید
اگر جزء افرادی هستید که در فصل خاصی از سال دچار حساسیت می شوید دقت کنید که زمان برگزاری مراسم ازدواج تان هر زمانی از سال باشد به جز دوره ای که در آن دچار حساسیت می شوید. یک بیماری می تواند در کل مراسم عروسیتان را به هم بریزد پس با کمی دقت و برنامه ریزی زمان مناسب برای برگزاری جشن را انتخاب کنید.
با در نظر گرفتن موارد مذکور زمان مناسب را تعیین نموده و به اطلاع دوستان و اقوام و آشنایان برسانید. همچنین پس از تعیین تاریخ مراسم ازدواج اکنون باید آرایشگاه و آتلیه و ... را رزرو کنید و از یک مراسم باشکوه لذت ببرید.