چندین نکته مهم برای برگزاری عروسی

کلید موفق برگزاری یک مجلس بی نظیر و خاطرانگیز فقط برنامه ریزی مناسب است که بیا تو عروسی چندین نکته مهم برای برگزاری عروسی را برای شما بیان میکند .

تقویم
بهتر است چندین تاریخ برای خود مشخص کنید و در هر تاریخی یکی از کارهای مربوط به عروسی تان را انجام بدهید .سعی کنید تمام کارها را در ماه پایانی انجام داده تا از استرس و دغدغه شما در روز عروسی کاسته شود و هر هفته برنامه ریزی خود را بروز و یا مرور نمایید

تقسيم وظايف
عروس و داماد باید هردو مسولیتی را به عهده گیرند و در انجام کارها شریک شوند و در جریان کامل کارها قرار گیرند.

انعطاف پذير باشید
معمولا برای برگزاری عروسی ، عروس و داماد هر کدام خواسته و نظرات متفاوتی در نحوه برگزاری مراسم یا برخی از جزییات عروسی دارند .همیشه سعی کنید با هم مشورت کنید و تمامی دلایلتان را برای هم بازگو کنید اینگونه بیشتر حرف طرف مقابلتان را درک خواهید کرد و در آخر باید بتوانید در برابر تغیرات انعطاف پذیر باشید .

فهرست ذخیره مهمانان
یک لیستی از مهمان ها را برای خود تهیه کنید بعلاوه یک لیست اضافه برای مهمان های رزروی هم داشته باشید همیشه در نظر داشته باشید که این لیست ها نوسان دارد یعنی ممکن است به تعداد مهمان های شما افزوده و یا بلعکس کم بشود برای این کار بهتر است یه فهرست جایگزینی تهیه نمایید تا بتوانید مهمان های رزروی را در صورت لزوم جایگزین کنید .

غذا را ابتدا خودتان امتحان کنید
مطمئنا یكی از ملاك‌های انتخاب مكان برگزاری، كیفیت و قیمت سرویس‌هایی است كه به مهمانان‌تان ارائه می‌دهد. توجه داشته باشید این قیمت‌ها شامل ورودی سالن به تعداد مهمانان، پذیرایی بدو ورود، پذیرایی در طول زمان مراسم و شام می‌شود.

قبل از این‌كه برای شام عروسی سفارش غذا بدهید منو غذایی موسسه برگزار‌كننده را به دقت مطالعه كنید. بهتر از مطالعه این است كه این غذاها را امتحان كنید. یعنی یك بار بدون آن‌كه مسئولان این موسسه متوجه شوند و به‌صورت كاملا نامحسوس از انواع غذاهایی كه می‌خواهید یك پرس سفارش دهید.

تهیه شیرینی
از آنجایی که شما بهتر سلیقه و ذائقه مهمانانتان را میدانید بهتر است که تهیه شیرینی و میوه را خودتان برعهده بگیرید و این کار را به مسئول تالار واگذار نکنید.

زیاده روی نکنید
موسسات برگزار‌كننده مجالس، خدمات مجالس متفرقه زیادی ارائه می‌دهند از بادكنك آرایی گرفته تا اجاره كردن هلی‌كوپتر و كالسكه طلایی و لیموزین. شما اندازه جیب و موجودی حساب بانكی‌تان را می‌دانید نه آن‌ها. پس با حساب و كتاب جلو بروید و اجازه ندهید چشم و هم چشمی یا تبلیغ های وسوسه کننده مسئولان تالار شما را وادار به هزینه های گزاف کند.