راهنمایی انتخاب محل برگزاری مراسم عروسی(تالار پذیرایی)

این 10 نکته را دنبال کرده تا بتوانید بهترین انتخاب محل برگزاری عروسی با بودجه تعیین شده خود را انجام دهید.
1) چک کردن تاریخ مورد نظر و رزرو نبودن آن :
قبل از اینکه مکان عروسی را بازدید کنید ، بررسی کنید که تاریخ مورد نظرتان خالی است یا خیر . اگر همان مکان مد نظر شماست و تاریخ مورد نظرتان قبلا توسط عروس و داماد دیگری رزرو شده بود شما می توانید تاریخ مراسم تان را تغییر دهید .

2 ) ظرفیت تالار عروسی و تعداد میهمانان
بهتر است برای انتخاب تالار پذیرایی و عروسی تان ظرفیت مهیمانان را هم ملاک قرار دهید . به عنوان مثال تالار عروسی بزرگ با میهمانان کم اصلا زیبا نیست یا بر عکس تعداد میهمانان زیاد در یک سالن عروسی کوچک !!!
تعداد میهمانان با ظرفیت سالن عروسی باید با هم تناسب داشته باشد.

3)درست کردن کروکی
اگر تالار انتخابی شما از لحاظ پیدا کردن موقعیت کمی پیچیده و مشکل است بهتر است با کمک مدیر تالار کروکی یا نقشه ای از منطقه تالار مورد نظرتان برای سهولت و دسترسی آسان میهمان هایتان درست کنید و در اختیار میهمان های محترمتان قراردهید.

4) سوال در مورد هزینه تالار پذیرایی مورد نظرتان
یکی از مهمترین مسائل که باید در طول مراحل اولیه برنامه ریزی ازدواج به آن توجه نمود ، تعیین کردن بودجه مورد نظر برای انتخاب یک تالار پذیرایی مناسب می باشد. بعضی از تالارها قیمت هایی که به عروس و دامادها نشان می دهند بسیار مناسب می باشد ولی در مرحله پرداخت پول متوجه می شوید که باید هزینه های دیگری مثل ورودی تالار، بادکنک آرایی، مشعل آرایی، اتاق عقد، مالیات بر ارزش افزوده و ... نیز علاوه بر هزینه هر نفر میهمان پرداخت نمائید که هزینه بسیار بالاتری از پیش بینی مخارج عروسیتان می گردد. پس مناسب است که در ابتدا از کلیه هزینه های تالار عروسیتان آگاه شوید و آن را در انتخاب هایتان دخیل نمائید.
بهتر است با بودجه مورد نظرتان بهترین تالار پذیرایی را از لحاظ امکانات و کیفیت غذا انتخاب نمایید . سایت بانک تالار این امکان را به شما می دهد که به راحتی تالارهای پذیرایی مورد نظرتان را با یکدیگر مقایسه کرده و از بین آنها مناسب ترین تالارعروسی را انتخاب نمائید.

نکته دیگر که حتما باید از مدیر تالار پرسیده شود ، نحوه پرداخت هزینه می باشد .

5) سوال در مورد آتش بازی
اگر دوست دارید میهمان هایتان را در شب عروسی سوپرایز کنید آتش بازی با فشفشه های رنگی و مشعل و .. ایده ی خوبی می باشد.

6 ) سوال در مورد ریختن نقل و کاغذ رنگی در سالن تالار پذیرایی
در یک عروسی کلاسیک معمولا مرسوم است که بر سر عروس و داماد گل ، پول ، کاغذ رنگی و نقل می ریزند . بعضی از سالن های پذیرایی این اجازه را به شما نمی دهند پس بهتر است قبل از بستن قرارداد این سوال را هم بپرسید.

7 ) چک کردن موسیقی
از مدیر سالن در مورد سیستم صوتی و افکت های نورپردازی و هماهنگی نور و صدا به صورت اتوماتیک پرس و جو کنید .
چون افکت های نورپردازی جلوه ویژه ای به فیلم عروسیتان می دهد.

8 ) تغییر زمان عروسی بنا به هر دلیلی :
یکی از مسائل مهم دیگری که باید از مدیر تالار پرسیده شود سوال در مورد کنسل شدن مراسم عروسی و تغییر آن به روز دیگر می باشد. بعضی از تالارها این اجازه را به شما نمی دهند و شما مجبورید مبلغی به عنوان جریمه کنسل شدن روز مراسم تان بپردازید.

9) انتخاب تالار پذیرایی دومی
بهتر است همیشه ما یک تالار دومی با همه ی خصوصیات و امکانات مورد نظرمان در ذهن داشته باشیم که اگر بنا به هر دلیلی نتوانستیم مراسم مان را در روز انتخابی در تالار مورد نظرمان برگزار کنیم سریع به تالار دوم مراجعه کنیم . چون در غیر این صورت مجبوریم دوباره از ابتدا به بررسی و جستجوی تالار بپردازیم و مجبور شویم تصمیمی عجولانه بگیریم .

10)تست غذای تالار عروسی
یکی ار مهمترین نکات عروسی غذای شب آن می باشد. قبل از عقد قرارداد از مدیر تالار پذیرایی در خصوص تست غذا حتما سوال بفرمائید.